جوانان روزه‌دار مسجد امام حسن عسکری (ع) بجنورد، در نشستی تحلیلی با «تاریخ قرآن» آشنا شدند
جوانان روزه‌دار مسجد امام حسن عسکري (ع) بجنورد، در نشستي تحليلي با «تاريخ قرآن» آشنا شدند
همزمان با شب‌های ماه مبارک رمضان؛

جوانان روزه‌دار مسجد امام حسن عسکری (ع) بجنورد، در نشستی تحلیلی با «تاریخ قرآن» آشنا شدند

نشست تحليلي «تاريخ قرآن» با هدف شناخت مراحل و نحوه نزول قرآن و تاثيرات آن، به همت کانون نسيم رحمت با سخنراني مدير کل فرهنگ و ارشاد سلامي خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 45973 تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۷

به گزارش به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، این نشست همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و با هدف شناخت هرچه بیشتر آیات وحی  و کتاب آسمانی و انسان ساز قرآن کریم، و نیز شناخت مراحل و نحوه نزول قرآن و تأثیرات آن بر زندگی مردم عصر پیامبر و در حال حاضر، به همت  جوانان کانون «نسیم رحمت»  برنامه  ریزی و اجرا شد.

 

دکتر «تقی صادقی»، از اساتید قرآنی و  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت از آن به عنوان  رستاخیزی فکری و تربیتی یاد کرد و گفت: در حوزه تفسیر ئ مفاهیم قرآن بسیار نشست ها برگزار شد امام در وادی شناخت قرآن کمتر گفته شده است.

وی در تحلیل هر چه بیشتر آن ضمن تشریح تاریخ و مبعوث شدن رسول گرامی اسلام(ص) و وقایع پیرامون آن، دو موضوع کتابت و حفظ قرآن را در محوریت نشر قرآن عنوان کرد و گفت: در آن عصر قرآن همه زندگی مردم بود و جامعه جاهل عرب را به جامعه متمدن و پیشرو مبدل کرد.

صادقی، تمسک جمعی به قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: در عصر نزول قرآن این موضوع مهمترین مسئله و راهکار بود و تمدن اسلامی نشان داد که عمل به قرآن انسان را می تواند نجات دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  آموزش و دقت در قرآن را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد با عمل به آموزه های ارزنده آن بتوان بهترین راه را برای ساختن جامعه اسلامی و الهی در پیش گیریم.

 

این نشست تحلیلی و تشریحی  به مدت چهار شب پی درپی، از سوم تا ششم ماه مبارک رمضان ویژه جوانان و نوجوانان مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد برگزار شد.

پایان/