خانواده‌های مسجدی گرد هم آمدند؛ اجتماع بزرگ خانوادگی «مدافعان حریم خانواده» در بجنورد
خانواده‌هاي مسجدي گرد هم آمدند؛ اجتماع بزرگ خانوادگي «مدافعان حريم خانواده» در بجنورد

خانواده‌های مسجدی گرد هم آمدند؛ اجتماع بزرگ خانوادگی «مدافعان حریم خانواده» در بجنورد

خانواده‌هاي بجنوردي در اقدامي مشترک، در محل ميدان شهيد با تشکيل اجتماع بزرگ خواستار اجراي برنامه هاي فرهنگي ارزشمند براي عمل و نشر فرهنگ عفاف و حجاب شدند و از اين موضوع حمايت کردند.
شناسه خبر : 46040 تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، تجمع بزرگ خانواده های بجنوردی در حمایت از عفاف و حجاب، عصر پنج شنبه، 17 فروردین ماه و همزمان 15 رمضان، و میلاد سراسرنور و حمت کریم اهل بیت علیهم السلام، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در محل میدان شهید این شهر برگزار شد.

 
این مراسم ابتدا با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، و نغمه ملکوتی قرآن آغاز شد و با اجرای دسته جمعی سرود "اینجا ایرانه" توسط دختران نوجوان گروه سرود "راویان فتح" مسجد حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف و همصدایی حاضران  ادامه  یافت.

همنوایی در فریادهای استکبارستیزانه با بانگ بی نظیر "الله اکبر" و شعارهایی در حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، اهتزاز تصاویر شهدا  و پلاکاردهایی در تبیین ضرورت حجاب، از جلوه های این همبستگی بود.

 

آیت الله سیدعلی حسینی آملی، فیلسوف و مفسر قرآن کریم که این روزها به عنوان یکی از سخنرانان ویژه ماه مبارک رمضان میهمان استان خراسان شمالی است، در این اجتماع، به ضرورت مقابله با پدیده  بدحجابی و بی حجابی پرداخت و گفت: تمام هدف دشمنان از ابتدا تا به امروز این است که بساط چادر و حجاب از ایران اسلامی زدوده شود و این داستان 40 ساله  ادامه دارد.

وی ادامه داد: دشمن می داند، که اهل تقوا چادر را یادگار حضرت زهرا سلام الله علیها می داند، به دلیل تلاش می کند که این یادگاری زدوده شود.

این استاد حوزه علمیه از کم توجهی به موضوع حجاب به عنوان یک نابسامانی نام برد و پیش از هر نکته ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را مورد خطاب قرار داد و خواست تا با برنامه های درست، ابتدا در سطح ادارات و  به پشتوانه حراستی درست، موضوع تبیین و ضرورت حجاب حمایت و اجرایی شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم در ادارات مقابل کارکنانی که به حجاب بی توجهند را با راه اندازی "کمیته بازپروری عفاف و حجاب"، بایستند و با  آموزش و تربیت این موضوع برای آنها تفهیم شود.

آیت الله حسینی آملی در ادامه گفت: در خیابان ها و معابر عمومی نیز نمایندگانی از مساجد حضور یابند و تذکر دهند که این موضوع لازم است به پشتوانه مراجع قضایی و نیروی انتظامی صورت بگیرد.

وی در پایان با تاکید تذکر داد: ناگفتنی ها مدام در این خصوص گفته شده و تذکر داده شده است نجنبید جوانان ما از دست می رود و خانواده از دست می رود!

این مراسم با اجرای سرود " ما ملت امام حسینیم"  و "فرشته ها" توسط پسران نوجوان گروه سرود "راویان فتح" مسجد حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرج الشریف و نیز مولودی خوانی  محمدرضا ایزی« از مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، قرائت دلنوشته «فاطمه زرهرن» دختر شهید زرهرن، از شهدای مدافع حرم استان،  نیز قرائت بیانیه و تکبیر های پیاپی حاضران پایان یافت.