همدلی پر حکایت زنان روستای علی آباد سفره افطاری به برکت نام امام حسن مجتبی (ع) گستراند
همدلي پر حکايت زنان روستاي علي آباد سفره افطاري به برکت نام امام حسن مجتبي (ع) گستراند
به همت کانون مهدویت؛

همدلی پر حکایت زنان روستای علی آباد سفره افطاری به برکت نام امام حسن مجتبی (ع) گستراند

اهالي مسجد جامع علي آباد با محوريت مشارکت يکدل بانوان کانون فرهنگي هنري مهدويت اين مسجد، با تدارک شش ديگ آش نذري پذيراي عاشقان امام حسن مجتبي (عليه السلام) در سفره سبز افطار شد.
شناسه خبر : 46043 تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، کنار حسینیه بزرگ روستا، نبش یکی از خیابان هایی که تازگی ها، هم آسفالت شده هم پلاک معرفی شهدا بر آن نقش بسته است، هیزم های شکسته منتظر شعله کشیدن بود، دیگ های بزرگ روی چهارپایه های آهنی سوار آتش شدند.

بانوان با گویش محلی مرحله به مرحله پیش می رفتند؛ آب جوش آمد، سبزی  و حبوبات پخته و ملاقه های بزرگ روی که آش در حال آمده شدن را  به هم میپیچاند تا کم کم میزبان روزه داران و سفره افطار امام حسن مجتبی علیه السلام شود.

 

«حامد قشلاقی»  مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویت مسجد جامع روستای علی آباد در حاشیه این معنویت همدلانه،  همت جمعی اهالی مسجد برای  برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام را با مشارکتی تحسین برانگیز و خانه و به خانه توصیف کرد و افزود:  شش دیگ آش نذری  برای  میزبانی از 2 هزار و 500  نفر در نظر گرفته شده است.

وی برپایی سفره های ساده افطاری و محافل قرآنی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در روزهای ماه مبارک رمضان جلسات قرآن خوانی و قرائت یک جزء ویژه  نوجوانان روستا با هدف انس با قرآن، برنامه ریزی و تا پایاناین ماه مبارک ادامه دارد.

 

حجت السلام «حبیب الله پاک دامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز با حضور در این مراسم از فعالیتهای کریمانه این کانون و فعالان مسجدی روستای علی آباد بازدید کرد و همراه این سفره داران امام حسن مجتبی علیه السلام شد.

 

پایان/