افزایش هسته‌های کتابخوانی در خراسان شمالی/ شورای فرهنگی در کانون‌های مساجد استان فعال می‌شود
افزايش هسته‌هاي کتابخواني در خراسان شمالي/ شوراي فرهنگي در کانون‌هاي مساجد استان فعال مي‌شود
مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی خبر داد:

افزایش هسته‌های کتابخوانی در خراسان شمالی/ شورای فرهنگی در کانون‌های مساجد استان فعال می‌شود

حجت الاسلام والمسلمين پاکدامن، از فعاليت هسته‌‌هاي کتابخواني در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خبر داد و افزود: تشکيل شوراي فرهنگي در تمامي کانون‌هاي مساجد استان نيز امسال در برنامه‌ها قرار دارد.
شناسه خبر : 46086 تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی،  حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله پاکدامن -مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی در تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های سال جدید اظهارکرد: برنامه ریزی ما در  حوزه‌های انگیزه بخشی و فعالیت های اجتماعی و همچنین برنامه های مناسبتی و فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه کانون‌ها در فعالیت های اجتماعی همچون طرح‌های مواسات و کمک‌های مومنانه همواره پیشگام بوده اند، افزود: طی سال گذشته در مناسبت‌های یلدا، نیمه شعبان، سالگرد شهادت حاج قاسم، ضمن توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان، پویش‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در سطح شهر و مساجد استان برنامه ریزی و اجرا شد.

 

حجت‌الاسلام پاکدامن به مهمترین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سال جدید هم اشاره کرد و با بیان اینکه جزءخوانی قرآن کریم در اکثر مساجد و کانون‌ها اجرایی شده است، اظهارکرد: در مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، تعدادی از کانون‌ها از جمله مهدویت روستای علی آبادی، انتظار بجنورد، ابوالفضل علیه السلام غلامان اقدام به طبخ و توزیع 38 دیگ آش نذری کردند ضمن اینکه 150 بسته معیشتی هم در شهر غلامان توزیع شد.

 

وی به راهبردها و اهداف ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در سال جدید اشاره کرد و گفت: موضوعات راهبردی در سه حوزه هویت بخشی، جریان آفرینی و توانمندسازی فرهنگی و بهبود و تعالی سازمانی مدنظر قرار دارد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، محورهای بخش هویت بخشی را بازآفرینی و تقویت اثرگذاری کانون‌ها و احیای جایگاه ستاد در عرصه حکمرانی فرهنگی و محورهای بخش جریان آفرینی را برخورداری از کانون‌های توانمند در اعتلای فرهنگ و هنر انقلابی، برخورداری از مساجد فعال در عرصه هدایت فرهنگی و نقش آفرینی موثر در تحقق حکمرانی فرهنگی نام برد.

 

وی بازسازی و ایجاد بالندگی ستاد در ابعاد سرمایه انسانی، سخت افزاری، نرم افزاری و ارتباطات و تعاملات را هم محورهای بخش بهبود و تعالی سازمانی معرفی کرد.

 

حجت‌الاسلام پاکدامن با بیان اینکه راه اندازی هسته‌های کتابخوانی در کانون‌ها از سال گذشته فعال شده، اظهارکرد: این برنامه امسال هم در دستور کار قرار دارد و بنا داریم 10 هسته کتابخوانی را به 70 هسته برسانیم.

 

وی با اشاره به اهمیت هویت بخشی و انگیزه بخشی به اعضای کانون‌ها و بچه مسجدی‌ها به اجرای سه طرح زندگی پویا، کتابخوانی و نشست منطقه‌ای، بیان کرد: آگاهی بخشی قبل از ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزند و مهارت‌های زندگی از موضوعات بخش زندگی پویا به شمار می رود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، فعال کردن هسته های کتابخوانی را هم در بخش کتابخوانی معرفی کرد و گفت: در نشست‌های منطقه‌ای هم قصد داریم با تضارب تجربیات فعالان کانون‌ها، توانمندی و تجربیات اعضای کانون‌ها به یکدیگر منتقل شود.

 

وی در حوزه فعالیت‌های اشتغالزایی به ورود تعدادی از کانون‌ها در بخش‌های خیاطی، سبزی خرد کُنی، خشک کردن میوه، تولید حلزون و تولید قارچ اشاره کرد و گفت: قطعا خروجی خدمات اجتماعی به اشتغالزایی منجر می شود و کانون‌ها می توانند با ظرفیت سنجی و نیازسنجی، در این حوزه هم فعال شوند.

 

حجت الاسلام پاکدامن در خصوص ارتقای کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جدید هم اظهارکرد: برنامه ما فعال کردن شورای فرهنگی در تمام کانون‌هاست و قطعا هر مسجد و محله ای که ظرفیت و عنصر فرهنگی فعال داشته باشد، اقدام به راه اندازی کانون خواهیم کرد.

 

 

پایان پیام/