سفره های ساده افطاری که با پول توجیبی نوجوانان مسجد چیده می شود
سفره هاي ساده افطاري که با پول توجيبي نوجوانان مسجد چيده مي شود
در بجنورد؛

سفره های ساده افطاری که با پول توجیبی نوجوانان مسجد چیده می شود

مدير کانون فرهنگي هنري«شهيد محمد کلاته اي» مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالي فرج الشريف روستاي باقرخان بجنورد گفت: در ايام ماه مبارک رمضان، اعلام کرد: سفره هاي ساده افطاري نوجوانان، مسجد را به مدرسه پيوند زد.
شناسه خبر : 46166 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، حجت الاسلام «امید ایزانلو»، مدیر کانون فرهنگی هنری«شهید محمد کلاته ای» مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف روستای باقرخان بجنورد به برنامه ها این کانون در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و همت نوجوانان را  ویژگی اصلی این برنامه عنوان کرد و گفت: سفره های ساده افطاری با برنامه ریزی و اجرای نوجوانان در ایام ماه مبارک رضان گسترده می شود.

وی  تلاش برای تقویت پیوند مسجد، مدرسه و خانواده  توضیح داد: بچه های مسجد در قالب کاری گروهی، به صورت خودکار ملزومات سفره افطاری را با پول توجیبی خود و همراهی بزرگترها و گاهی خیرین، خریداری و تهیه می کنند.

وی اضافه کرد:  نوجوانان در این مسجد با چای، نان و پنیر، سبزی و خرما از عموم روزه داران پذیرایی می کنند و در کنار بزرگترها پس از یک روز روزه داری، هر شب پای سفره افطار می نشینند.

مدیر کانون فرهنگی هنری«شهیدمحمد کلاته ای» روستای باقرخان بجنورد در ادامه اعلام کرد: دورهمی های دوستانه ادعیه خوانی، قرائت قرآن  و زیارت عاشورا هر شب پس از مراسم افطاری با حضور نوجوانان اجرا می شود.

حجت الاسلام ایزانلو، در بخشی دیگر با عنوان اینکه  آموزش رشته های قرآنی را ویژه 20 نوجوان دانش آموز به طور مستمر از شش ماه گذشته در این مسجد آغاز کردیم، گفت: با برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه  با دانش آموزان سعی شده تا در کنار آموزش، مشکلات خانوادگی و مسایلی که نوجوانان ممکن است با آن رو به رو شوند، را نیز با کمک همدیگر حل کنیم.

وی در این باره  شناسایی و رسیدگی به 50 خانواده نیازمند دانش آموز را مورد توجه قرار داد و گفت:  در زمان های مختلف؛ آغاز سال تحصیلی و ایام سال نو و به ویژه هم اکنون و در ماه مبارک رمضان به این خانواده ها رسیدگی شد و در قالب افطاری و تهیه بسته معیشتی، طبخ غذای گرم  کمک شده است .

وی در ادامه تلاش برای  استعداد یابی و  آموزش مکبری و اذان، روخوانی و روانخوانی قرآن و نیز حفظ قرآن، مداحی و مدیحه سرایی ویژه نوجوانان این مسجد اعلام کرد و گفت: هم اکنون 15 مکبر تربیت شدند و نوجوانان در مسابقات  شهرستانی نیز حضور پیدا کردند و حایز رتبه شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری«شهید محمد کلاته ای» مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف روستای باقرخان بجنوردهمچنین گفت: روزهای یکشنبه این منطقه از کتابخانه سیار برخوردار است  که نوجوانان بدین طریق از کتاب ها برخوردار می شوند.

اجرای برنامه های ورزشی و تشکیل تیم نوجوانان محله را نیز در ادامه عنوان کرد.

به گفته این مدیر کانون  یکی از ثمرات این برنامه های فرهنگی و حضور نوجوانان  بویزه در ماه های اخیر و خصوصا ایام ماه مبارک رمضان، پرفروغ شدن مسجد است، گفت: پیش از این شاید نسل قدیمی مسجد  با حضور نوجوانان مخالف بود و از اجرای برنامه های نوجوانان  ممانعت می کردند اما این روزها اگر نوجوانان در مسجد نباشند، همان قدیمی ها دلشان برای بچه ها تنگ می شود و می گویند جای بچه ها خالیست.

 

پایان/