پرداختن به هنر در مساجد باید از حالت اوقات فراغت در بیاید و تخصصی به آن پرداخته شود
پرداختن به هنر در مساجد بايد از حالت اوقات فراغت در بيايد و تخصصي به آن پرداخته شود
یکی از هنرمندان انقلابی و مسجدی بجنورد؛

پرداختن به هنر در مساجد باید از حالت اوقات فراغت در بیاید و تخصصی به آن پرداخته شود

سيدي زاده، از شعرا و نويسندگان جوان مسجدي و انقلابي و عضو کانون "نسيم رحمت" بجنورد، به اهميت ارتقاء هنر و پرورش هنرمندان مسجدي اشاره کرد و گفت: پرداختن به هنر در مساجد بايد از حالت اوقات فراغت در بيايد و تخصصي به آن پرداخته شود، تا با دقت بيشتر و برگزاري کارگاه هاي آموزشي شاهد و رشد و شکوفايي هنر و هنرمند مسجدي انقلابي باشيم.
شناسه خبر : 46387 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، «سید باقر سیدی زاده»، هنرمند شاعر و نویسنده عضو کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد، و یکی از هنرمندان مورد تقدیر قرارگرفته در وبینار ملی تکریم هنرمندان انقلابی مسجدی که امروز 28 فروردین با حضور رییس ستاد فهمای کشور و به میزبانی معاونت فرهنگی هنری این ستاد صورت گرفت، در خصوص اهمیت مسجد و هنر مسجدی گفت:   «مسجد» خواستگاهی‌ست که ماهیت رسانه‌ای دارد و هنر هم رسانه‌ست رسانه‌ای که با تبلیغ و تبیین، به تربیت انسان‌ها می‌پردازد.

 

وی در ادامه افزود: همیشه تاریخ، جریان هنر قدسی و شیطانی فعال بوده؛ شایسته است  در عصر حاضر و دوران حاکمیت رسانه‌ها، فعالیت‌های هنری مساجدها حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر شود، با آموزش و فراهم ساختن زیر ساخت های آن مهیا شود.

 

وی اضافه کرد: مثلا در زمان دفاع مقدس‌، مساجد به اقتضای شرایط اجتماعی، به مراکز آموزش تسلیحات نظامی تبدیل شده بودند، امروزه باید کلاس‌های مهارتی در قالب هنری و رسانه‌ای را  نه به صورت تفریحی و اوقات فراغت، بلکه کاملا حرفه‌ای برگزار شوند.

 

سیدی زاده در بخشی دیگر موضوع هنر و توجه به ذائقه مخاطبان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مخاطب در مساجد  به قرآن و دعا رغبت  دارد و اما در بحث های هنری این طور  نیست و کمتر با آن مواجه هستند، تاکید کرد:  پرداختن به هنر  در مساجد باید از حالت اوقات فراغت در بیاید و تخصصی به آن پرداخته شود، تا با دقت بیشتر  و برگزاری کارگاه های آموزشی شاهد رشد و شکوفایی هنر و هنرمند مسجدی انقلابی باشیم.

 

وی در پایان با عنوان این مطلب که باید عموم مردم را با هنر فاخر آشنا کرد تا به طور مستمر، مخاطب را در معرض آثار و اندیشه‌های اصیل قرار گیرد، پیشنهاد داد: بایستی محافل و رویدادهای هنری‌ و سانه‌ای به صورت جدی در مساجد برگزار شود، ما در مسجد، از اساتید دانشگاه‌ها دعوت می‌کنیم و توسط آنها محافلی مانند گلستان و  سعدی‌خوانی و.... برگزار کردیم  .

 

گفتنی است، سیدباقر سیدی‌زاده متولد ۱۳۷۱ هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی و کارشناس آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان شمالی است که ضمن فعالیت در انجمن شعر آیینی حوزه هنری، دارای 10 سال سابقه تدریس شعر و مداحی، رابط هنری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و مدیر مدرسه ستایشگری و مسئول هیأت الهادی علیه السلام عضو هیأت امنای مسجد امام عسکری علیه السلام بجنورد است.

 

وی تاکنون برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی اعتقادی فرهنگی هنری تحصیلی مهارتی ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان، برگزاری مراسم مناسبت‌ها و هیأت هفتگی با محوریت صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان و ... را با همراهی فعالان مسجدی و کانون فرهنگی هنری «نسیم رحمت» در کارنامه مسجدی خود دارد.

 

پایان/