وجه برجسته مسجد، اندیشه و تعمق است که هنرمند مسجدی این وجه را داراست
وجه برجسته مسجد، انديشه و تعمق است که هنرمند مسجدي اين وجه را داراست
از هنرمندان سینماگر مسجدی؛

وجه برجسته مسجد، اندیشه و تعمق است که هنرمند مسجدی این وجه را داراست

خدادادي هنرمند سينماگر مسجدي و يکي از فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي در گفتگويي کوتاه، وجه برجسته هنرمند مسجدي را انديشه، تعمق و نيل به انسانيت تعريف کرد و گفت: اين گذاره و تعريف آن نياز است که درست تبيين شود.
شناسه خبر : 46389 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، «مرتضی خدادادی» از هنرمندان سینماگر مسجدی یکی از هنرمندان مورد تقدیر قرارگرفته در وبینار ملی تکریم هنرمندان انقلابی مسجدی که امروز 28 فروردین با حضور رییس  ستاد فهمای کشور و به میزبانی معاونت فرهنگی هنری این ستاد صورت گرفت، با معرفی خود گفت: به حسب علاقه شخصی به سینما، دوره فیلمسازی را سال 85 که آغاز فعالیت انجمن سینما در استان بود گذراندم، دوره ی خاطره انگیزی که طعم سینما را به ما چشاند و بذر هزاران امید را در ما رویاند و تا امروز که کورسوهایی هنوز باقیست جسته گریخته در این فضا تنفس می کنم.

وی که سال ها و پیش از این چه در کانون شهید همت  بجنورد چه در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان جزء یکی از کارکنان این ستاد در خدمت مسجد و کانون های مساجد بوده، در خصوص پیوند هنر به مسجد و تفکر انقلابی در این باره گفت: اطلاق اصطلاح هنرمند مسجدی و انقلابی از نگاه من، فقط در ساحت اندیشه و تفکری که فرد متاثر از بنیان های عمیق "انقلاب" و "مسجد" که همان نگرش صحیح به انسان و توجه به انسانیت است،  صحیح است.

خدادادی در توضیح بیشتر و تکمیل مطالب ادامه داد: اینها می تواند انسان هزاره سوم را واکسینه کند و هنر را در دستان هنرمند برای خدمت به بشریت بیافریند و راه دیگری جز این نیست.

وی با صراحت اضافه کرد: اگر بدون داشتن اندیشه قوی و اعتقادی راسخ به مسیر؛ نه در سینما که در هر ساحتی پانهیم مسخ شده ایم .

وی در خصوص ارتباط هنر ماندگار با مسجد نیز به عنوان نکات پایانی گفت: وجه برجسته مسجد یعنی اندیشه، تعمق، نیل به انسانیت و هنرمند هم در این وجه و تعریف می گنجد و نیاز است این گذاره درست تبیین شود.

خدادادی سخنان خود را با زبان اشاره پایان داد که:  با این توضیحات کوتاه چراغ بردارید بدنبال هنرمند مسجدی و انقلابی، واز بعد مکان و زمان خارج شوید!

پایان/