ختم دسته جمعی قرآن کریم در روستای مزارلق راز و جرگلان
ختم دسته جمعي قرآن کريم در روستاي مزارلق راز و جرگلان
به همت کانون چشمه نور؛

ختم دسته جمعی قرآن کریم در روستای مزارلق راز و جرگلان

مدير کانون فرهنگي هنري چشمه نور روستاي مزارلق راز و جرگلان از برگزاري محفل قرآني و ختم دسته جمعي قرآن کريم به مناسبت ماه مبارک رمضان در منطقه جرگلان خبر داد.
شناسه خبر : 46479 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، «جواد سعیدی»، مدیر کانون فرهنگی هنری چشمه نور مسجد النبی (ص) روستای مزارلق راز و جرگلان با اعلام این خبر گفت: اهالی منطقه جرگلان به دعوت  فعالان مسجدی و اعضای این کانون در مراسمی معنوی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان قرآن کریم  را ختم کردند.

وی افزود: این مراسم با حضور پرشور اهالی روستاهای اطراف و در محل این مسجد برگزار شد و از3 دانش آموز مقطع ابتدایی که دوره روخوانی قرآن را برای  نخستین بار ختم کردند، نیز تقدیر شد.

وی باعنوان اینکه توجه به قرآن آموزی و نشر  آموزه های انسان ساز معجزه رسول اکرم(ص)، مهمترین برنامه این کانون است، اعلام کرد: از ابتدای سال گذشته،  10حافظ کل در این مسجد تربیت شده است.

مدیر کانون "چشمه نور"، از کانون های مناطق اهل تسنن خراسان شمالی، همچنین اعلام کرد: هم اکنون 70 پسر نوجوان  و 68 تن از دختران در مقاطع تحصیلی سوم ابتدایی به بالا در کلاس های جداگانه مبانی قرآنی را آموزش می بینند.

سعیدی، با عنوان اینکه تمام فعالیت های اجتماعی در این روستا حول کانون فرهنگی و در دل مسجد انجام می شود، از جلسات راه اندازی درمانگاه گرفته تا حل مشکلات خانوادگی اهالی و در واقع هرگونه فعالیتی که در این روستا انجام می شود در محل کانون فرهنگی مسجد صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون دوره های جدید حفظ آغاز شده و کلاس ها و جلسات با 4 مربی قرآنی برای نوجوانان برگزار می شود.

 

پایان/