ترویج جهاد تبیین با اکران فیلم در مدارس و ادارات
ترويج جهاد تبيين با اکران فيلم در مدارس و ادارات
استاندار خراسان شمالی؛

ترویج جهاد تبیین با اکران فیلم در مدارس و ادارات

استاندار خراسان شمالي در حاشيه اکران فيلم "غريب" که به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري اين استان و با قابليت سينما سيار انجام گرفت، گفت: جهاد تبيين را با اکران فيلم در مدارس و ادارات ترويج کنيم.
شناسه خبر : 46744 تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ «محمدرضا حسین نژاد»، استاندار خراسان شمالی در جریان اکران فیلم سینمایی "غریب" در بجنورد، که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان  و در تالار همایش های مجتمع پتروشیمی، ویژه خانواده های بجنوردی انجام گرفت، تولید آثار هنری با موضوع شهدا را تحسین برانگیز خواند و آن را دارای دو ماهیت ارزشمند هنری و ماهیت تبیین معرفی کرد.


وی در ادامه با نگاهی کلی به ویژگی های این اثر سینمایی تأثیرگذار که لحظاتی از زندگی شجاعانه و منزلت انسانی سردار شهید «محمدبروجردی» را بر پرده سینما نمایش می داد، دشمن شناسی را محور اصلی و مورد توجه این اثر نام برد و گفت: تمام تلاش فیلم، نشان دادن راه های شناخت ریشه های نفوذ دشمن و ریشه یابی حقایق بود، که این شناخت از آن  جنگ ظاهری مهمتر بود.


 حسین نژاد، در ادامه معرفی شهدا را به عنوان  اسطوره های شجاعت و جانفشانی از طریق هنر مورد تاکید قرار داد و افزود: اینکه امروز بسیاری از برنامه ها با تاسی به شهیدان و تجدید میثاق  با شهدا و در کنار مزار آن گلگون کفنان آغاز می شود، برای آن است که همچون همیشه و در هر برهه ای به این فرهنگ نیاز داریم.

 

وی افزود: منش و سیره شهدا حقیقت خواهی و به نوعی تبیین ارزش های فرهنگی است و تمسک به این فرهنگ، یعنی  بتوانیم بر همان اساس، در مسیر حرکت شهدا باشیم.



 نایب رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی  در پاسخ به این که توصیه های اجرایی برای تمایز میان تولید آثار هنری و چرخه توزیع همان آثار و عدالت فرهنگی و در دسترس عموم قرار گرفتن آنها، به اهمیت فضاهای آموزشی مدارس و قابلیت های ویژه تربیتی آن اشاره کرد و توضیح داد: تاکید من روی مدارس است. در جلسه ای چند وقت قبل هم اختصاص بخشی از تدریس به نمایش فیلم در مدرسه برای  دانش آموزان  را اعلام کردم، اکران فیلم هایی از این دست هم ماهیت ارزشی دارد هم تبیینی و دشمن شناسی برای دانش آموزان، امروز ما به تبیین ارزش ها  در آموزش و پرورش بسیار نیازمندیم.



حسین نژاد، همچنین اکران فیلم برای مدیران دستگاه های اجرایی را نیز توصیه کرد و گفت: این نوع فیلم ها لازم است برای مدیران نیز به نمایش درآید، چه لزومی دارد در شورای اداری، همیشه بحث های اداری مطرح شود،  گاهی لازم است زمان این شورا به تماشای فیلم های ارزشمند و پر محتوا اختصاص یابد.

 

پایان/