20 رابط کانون های مساجد خراسان شمالی در دوره آموزشی روزنامه نگاری ساده شرکت می کنند
20 رابط کانون هاي مساجد خراسان شمالي در دوره آموزشي روزنامه نگاري ساده شرکت مي کنند
به مدت دو روز در بجنورد؛

20 رابط کانون های مساجد خراسان شمالی در دوره آموزشی روزنامه نگاری ساده شرکت می کنند

دوره آموزشي روزنامه نگاري ساده، با مشارکت ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي و محوريت خبرگزاري فارس، از صبح امروز، شنبه 16 ارديبهشت ماه، در اداره کل نوسازي مدارس استان، آغاز شد.
شناسه خبر : 46910 تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

به گزارش روابط عمومی  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی؛ 20 تن از مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با نکات و مباحث اولیه و مقدماتی خبرنویسی، عکاسی و مستندسازی فعالیت ها، در قالب دوره آموزشی «روزنامه نگاری ساده» آشنا می شوند.

 

«حبیب نامور»، مدیر دفتر خبرگزاری فارس در استان خراسان شمالی و مجری این برنامه آموزشی، در حین برگزاری این دوره، اعلام کرد: این برنامه آموزشی به مدت دو روز برنامه ریزی شده، و همراه خبرگزاری فارس، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل نوسازی مدارس و نیز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان در اجرای دوره مشارکت دارند.

 

وی باع نوان اینکه برای شرکت در این دوره، 40 تن از علاقمندان به حوزه اطلاع رسانی و رسانه از شهرستان های استان ثبت نام کردند، مباحث آموزشی مدنظررا معرفی کرد و افزود:  روز اول با آموزش های عکاسی موبایلی و خبرنویسی  مقدماتی  برنامه ریزی شده و روز دوم نیز آموزش ساخت  ویدئو موبایلی، سواد رسانه  و سوژه یابی را در بردارد.

نامور، در بخشی دیگر  اساتید این دوره را از فعالان رسانه و اساتید استانی معرفی کرد و گفت: "رقیه گریوانی"، "الهام صباحی"، "حسین معمری"، "آرزو رحمانی" و "دشت صبح"  مباحث را برای شرکت کنندگان آموزش می دهند.

وی با تکمیل مطالب فوق، در پایان اضافه کرد: شرکت کنندگان این دوره برای  حضور در دوره تکمیلی  و روزنامه نگاری پیشرفته که در آینده نزدیک از سوی خبرگزاری فارس برگزار می شود، معرفی شده و گواهینامه پایانی دریافت می کنند.

 گفتنی است، پیش از این نیز برای کانون های روستایی در محل کانون دوره خبرنویسی به زبان ساده برگزار شده است.

 

پایان/