نشست «ارتقای مساجد به عنوان عنصری هویت بخش در مدیریت شهری» برگزار شد
نشست «ارتقاي مساجد به عنوان عنصري هويت بخش در مديريت شهري» برگزار شد
با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی؛

نشست «ارتقای مساجد به عنوان عنصری هویت بخش در مدیریت شهری» برگزار شد

نشست تخصصي بررسي راهکارهاي اثر بخش «ارتقاي مساجد به عنوان عنصري هويت بخش در مديريت شهري» در خراسان شمالي با حضور نهادهاي متولي مسجد و اعضاي شوراي اسلامي شهر بجنورد و با مشارکت ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي، برگزار شد.
شناسه خبر : 47018 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، نشست تخصصي بررسي راهکارهاي اثر بخش "ارتقاي مساجد به عنوان عنصري هويت بخش در مديريت شهري" در خراسان شمالي با حضور نهادهاي متولي مسجد و اعضاي شوراي اسلامي شهر بجنورد برگزار شد.

 

این نشست با حضور رییس شورای اسلامی شهر بجنورد، معاونت فرهنگی اجتماعی، نماینده دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، میر مرکز رسیدگی به امور مساجد و همراهی مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان برگزار شد.

 

مسجد محوری در راستای ارتقاء فرهنگی محلات مختلف بخصوص محلات حاشیه و آسیب پذیر با بهره مندی از قابلیت نهاد های نقش آفرین در مسجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد  از اهم موارد مورد گفتگو و تبال نظر در این جلسه بود.

 

تلاش برای تحقق اینکه  تمام رویدادهای فرهنگی  و اجتماعی مرتبط با مدیریت شهری در محلات با محوریت مسجد، همچنین پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی محلات با حمایت از برنامه های و فعالیت های تشکل های مساجد تا سقف بودجه مصوب سالانه شهرداری و شورای شهر از اهم موارد بررسی شده در این نشست می توان نام برد.

 

علاوه بر این موضوع فضای موجود در فرهنگسراها و سایر مراکز وابسته به شهرداری که قابلیت بهره برداری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دارد با انعقاد تفاهم نامه به صورت مشارکتی در اختیار مساجد محلات قرار گیرد، نیز در این نشست بررسی شد.

 

همچنین حمایت شورای اسلامی شهر از فعالیت های مرتبط به حوزه کودک و نوجوان، فعالیت های مشاوره ای و فرهنگی از اهم موارد مطرح شده دیگر بود.

 

بر این اساس موارد مطرح شده و مورد تاکید، پس از بررسی و تصویب در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد، اجرایی می شود.

 

پایان/