سایه عنایت خورشید طوس بر سر خراسان شمالی سایه می افکند
سايه عنايت خورشيد طوس بر سر خراسان شمالي سايه مي افکند
همزمان با ایام دهه کرامت؛

سایه عنایت خورشید طوس بر سر خراسان شمالی سایه می افکند

مسئول جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد در خراسان شمالي از اجراي شانزدهمين دوره طرح زير سايه خورشيد و استقبال از خدام آستان قدس رضوي در استان خراسانش مالي همزمان با ايام دهه کرامت خبر داد.
شناسه خبر : 47109 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ «اصغر لنگری»، با اعلام تدارک برنامه های ویژه توسط رابطان طرح زیر سایه خورشید برای استقبال از خادمین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیه السلام  در استان خراسان شمالی گفت: پنج تن از خدام آستان قدس رضوی عصر 5 شنبه، چهارم خردادماه همزمان با چهارمین روز از ایام دهه کرامت وارد شهرستان فاروج می شوند.

وی افزود: برنامه های استقبال از خدام، در شهرستان فاروج آغاز و تا  چهار شنبه، دهم خرداد ماه و همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه السلام و برگزاری جشن میلاد آن امام همان در شیروان  ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه  افزود: در مدت هفت روز حضور خدام بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیه السلام، علاوه بر شهرستان های نام برده،  در مناطق شهری و روستایی توابع شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و  نیز شهرستان تازه تأسیس بام و صفی آباد حضور می یابند و عطر رضوی را بر مشام  مردم این مناطق می رسانند.

وی اولویت انتخاب مناطق اجرای شانزدهمین دوره طرح زیر سایه خوشید در استان را نقاطی که این برنامه معنوی تاکنون در آن اجرا نشده است، عنوان کرد.

مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی، در بخشی دیگر  تقدیر از مادران دهه شصتی و هفتادی که بالای ۳فرزند دارند، تکریم خانواده هایی که از حق قصاص خود گذشته اند،  اجرای مراسم تکریم  خانواده های مددجویان زندان به مناسبت روز تکریم خانواده زندانیان باتوجه به شرایط خاص، دیدار با نیروهای فراجا و یگان ویژه و مرزبانی با شعار مدافعان حریم امنیت  با حضور خدام رضوی  را از اهم برنامه های پیش بینی شده در این ایام نام برد.

وی در تکمیل مطالب فوق اضافه کرد:  تکریم خانواده شهدا، عیادت از بیماران، دیدار با صنعت گران و تولید کنندگان خرد و کلان باتوجه به شعار سال 1402، بدرقه حجاج خانه خدا در سال جاری، دیدار با خانواده های موفق در تربیت فرزند نخبه علمی، قرآنی، ورزشی و... و نیز مادران نخبه مثلا پزشکی که حافظ قرآن هم هست یا در کارهای جهادی هم مشارکت دارد، را  به این برنامه های ویژه و در دست اقدام  با حضور خادمین آستان رضوی افزود.

 

لنگری اضافه کرد: تاکنون در استان جلسات متعددی نیز برای برنامه ریزی بهتر اجرا این طرح  برگزار  شده است.

 

پایان/