همت نوجوان 12 ساله مسجدی، بچه های روستای قره خانبندی را میهمان قاب سینما سیار کرد
همت نوجوان 12 ساله مسجدي، بچه هاي روستاي قره خانبندي را ميهمان قاب سينما سيار کرد
در بجنورد؛

همت نوجوان 12 ساله مسجدی، بچه های روستای قره خانبندی را میهمان قاب سینما سیار کرد

انيميشن بلند سينمايي "لوپتو" با تلاش هاي يک نوجوان 12 ساله مسجدي، و همت کانون انديشه مسجد حضرت رسول صلي الله عليه وآله وسلم براي 40 تن از کودکان و نوجوانان روستاي قره خانبندي بجنورد، اکران شد.
شناسه خبر : 47118 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ انیمیشن بلند سینمایی "لوپتو" به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی و کانون فرهنگی هنری اندیشه مسجد حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم روستای قره خانبندی، برای تعدادی از کودکان و نوجوانان این روستا به نمایش درآمد.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی نیز  در این اکران حضور داشت.

این اکران با استقرار قابلیت سینما سیار و البته تلاش ها و همت "مصطفی ایزانلو"، نوجوانی 12 ساله از اهالی این روستا انجام شده است، که اواتفاقی با مسئول سینما سیار که برای جلسه ای به روستا آمده بود، آشنا شد و  در گفتگویی صمیمانه به هم قول دادند تا مصطفی دوستانش را پای تماشای فیلم بیاورد و مسئول سینما هم ابزار اکران را به روستا ببرد.

او بلیط و تراکت تبلیغاتی تهیه و چاپ کرد و تا نانوایی روستا هم برای اطلاع رسانی برد؛ دوستانش آمدند و سینما سیار هم آمد.

 این نوجوان در پاسخ به اینکه چرا برای اکران فیلم در روستا  اینهمه اصرار  و تلاش کرده،  گفت: سینما کمک می کند تا آدم ها با دیدن فیلم آگاه شوند. 

 

به گفته «امین درتومی»، مسئول سینما سیار در استان خراسان شمالی این برنامه با هدف توزیع عادلانه فرهنگی، به درخواست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان، از سوی معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به کانون های مساجد استان، برای اکران فیلم در مناطق شهری و روستایی فاقد سینما واگذار شده است.

 

تاکنون روستاهای گریوان بجنورد و شهرستان‌های گرمه، فاروج و مناطقی روستایی و مرزی از راز و جرگلان، بام و صفی آباد  و نقاطی از مناطق شهری بجنورد  شاهد استقرار سینمای سیار و اکران فیلم بودند.

 

پایان/