اقامه عزای شهادت امام جعفر صادق(ع) در کانون های مساجد خراسان شمالی
اقامه عزاي شهادت امام جعفر صادق(ع) در کانون هاي مساجد خراسان شمالي

اقامه عزای شهادت امام جعفر صادق(ع) در کانون های مساجد خراسان شمالی

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي اماده برگزاري مراسم عزاداري در سالروز شهادت حضرت امام جععفر صادق عليه السلام، شدند.
شناسه خبر : 47233 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی، مدیران و رابطین و اعضای کانون های مساجد خراسان شمالی با همراهی و مشارکت اهالی مسجد و ائمه جماعات، با تدارک برنامه های سینه زنی و مراسم سوگواری مهیای عزاداری شب و روز شهادت پیشوای مذهب جعفری، ششمین ستاره روشنایی بخش آسمان امامت و ولایت شدند.

مسجدی ها در دهستان باباامان در اقدامی همدلانه و مشارکتی، با راه اندازی پویش طبخ آش نذری، و تهیه 7 دیگ آش و توزیع آن بین نیازمندان، قدم در بزرگداشت سیره اهل بیت علیهم السلام گذارند.

بر اساس اعلام برگزارگنندگان این پویش، دیگ ها در ورودی دهستان باباامان و با همراهی اهالی مسجدی روستاهای طراقی‌ترک، جمی، پیغو، کوه‌کمر، چهارخروار، باباامان و حمید همراه با مراسم سوگواری و عزاداری انجام می شود.

 

سیاه پوش کردن مساجد و معابر، انتشار ویژه نامه  با موضوع محوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و رسالت ویژه آن امم همام  توسط کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین  دیگر برنامه ویژه 25 شوال است که با برگزاری مراسم عزاداری جوانان و نوجوانان و طبخ غذای در این کانون همراه بود.

 

بر این اساس همچنین برگزاری مراسم عزاداری با حضور دانش آموزان در برخی نقاط روستایی استان با همکاری کانون مسجد و درراستای طرح پیوند مسجد و مدرسه نیز از دیگر برنامه ها می توان نام برد.

 

کانون فرهنگی هنری امام موسی کاظم علیه السلام فاروج نیز با برگزاری مراسم عزاداری همزمان با شب شهادت حضرت امام صادق علیه السلام، با سخنرانی حجت الاسلام علی کبودی  و نوای مرثیه  "مجید پرنده" به سوگ آن امام همام می نشیند.

 

فعالان فرهنگی و طلاب  کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور حوزه علمیه  شهرستان اسفراین نیز مراسم عزاداری شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پیروی و مداحی و ذکر مصیبت  ذاکرین اهل بیت علیهم السلام کربلایی ابوذر غلامی، کربلایی هادی پهلوانلو و نیز کربلایی محمد سلامی  ساعت 20 دوشنبه شب، 25 اردیبهشت  در محل حوزه علمیه ولی عصر (عج) برگزار می کنند.

همچنین ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام با شارکت ارکان مسجد و فعالان فرهنگی و هیئات مذهبی با حضورحجت الاسلام «سید محمد موسوی»، امام جمعه اسفراین و مداحی کربلایی «محمد حسین حدادیان»، مداح مهمان از تهران و نیز کربلایی «ابوذر غلامی» و نیز کربلایی «هادی بداغی»، چهارشنبه 27اردیبهشت ماه از ساعت 20 در صحن مقدس آستان مقدس امام زاده سید جعفر برگزار می شود.

 

برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای سرود توسط بچه های مسجد و نشست های کتابخوانی و بصیرتی از دیگر برنامهها یاین ایام می توان نام برد.

 

پایان/