اهالی خراسان شمالی با بیش از 160 عنوان برنامه محوری، به استقبال دهه کرامت می روند
اهالي خراسان شمالي با بيش از 160 عنوان برنامه محوري، به استقبال دهه کرامت مي روند

اهالی خراسان شمالی با بیش از 160 عنوان برنامه محوری، به استقبال دهه کرامت می روند

دبير اجرايي ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالي ظهر امروز ، 25 ارديبهشت ماه، در نشست شوراي فرهنگي عمومي اين استان، گزارشي از برنامه هاي پيش بيني شده ويژه ايام ميلاد شمس طوس ارائه کرد و از تدارک بيش از 160عنوان برنامه و جشن هاي مردمي اين دهه پر برکت خبر داد.
شناسه خبر : 47269 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی در نشست شورای فرهنگی عمومی  این استان که ظهر امروز  با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد، گزارشی از فعالیت های  و برنامه های پیشبینی شده ویژه ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام  ارائه کرد و گفت: بیش از  160عنوان برنامه مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ایام دهه کرامت  بویژه میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه و روز ملی دختران  با توجه به شرایط حساس کنونی و هجمه های دشمنان، گرامیداشت این روز را به شکل ویژه مورد توجه قرار داد و افزود: در برنامه ریزی به برگزاری جشن روز دختر و تکریم دختران نخبه و فعال در مساجد با عناوین مختلف یکی از برنامه ها اصلی این ایام به شمار می رود.

وی در ادامه جشن محوری دهه کرامت و تجمع عمومی و اجرای همگانی سرود "سلام فرمانده" با حضور ابوذر روحی خوانند این سرود در بجنورد را یکی از برنامه های اصلی ستاد دهه کرامت نام برد و گفت: تلاش کردیم تا جشن های رضوی با محوریت مردم برگزار شود و رنگ و بوی مردمی داشته باشد.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه استقبال و میزبانی  از خدام آستان قدس رضوی  توسط اهالی مسجد  را دیگر برنامه محوری ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان اعلام کرد و افزود: این برنامه از چهارم تا دهم خردادماه با میزبانی از گروه 5 نفره از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیه السلام برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی برگزاری جشنواره "هنر دخت" در اسفراین، گردهمایی و جشن روز دختر در بجنورد با عنوان "دختر ایران" با هدف جریان سازی تبلیغی، امیدآفرینی و ایجاد موجی از نشاط و وحدت در میان دختران، همچنین معرفی دختران نمونه و موفق هر شهرستان درزمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و... در صداو سیما و مصاحبه با آنها ازطریق رسانه ها و تجلیل از آنها در نماز جمعه و نمازجماعت مساجد، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان و اجرای برنامه های "شمس الشموس" شامل آذین مساجد، تقدیر از دختران شهداء، برپایی جشن های دهه کرامت و پویش خدمت کریمانه را به اهم این برنامه ها افزود.

 وی همچنین از برگزاری جشن های ویژه میلاد امام رضا علیه السلام در مساجد مزین به نام آن امام همام خبر داد و در تکمیل این مطلب اضافه کرد: در هر شهرستان به صورت محوری همزمان با شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، یک مسجد میزبان این جشن خواهد بود.

گفتنی است، دهه کرامت از 31 اردیبهشت ماه و اولین روز از ماه ذی القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت معصومه  سلام الله علیه آغاز و تا 10 خرداد و مصادف با  11 ذی القعده، سالروز ولادت نور بی پایان طوس، حضرت امام رضا علیه السلام ادامه دارد.

 

پایان /