تدارک 160 عنوان برنامه؛ از جشن های مردمی زیرسایه خورشید تا پویش شمس الشموس در خراسان شمالی
تدارک 160 عنوان برنامه؛ از جشن هاي مردمي زيرسايه خورشيد تا پويش شمس الشموس در خراسان شمالي
در نشست خبری دهه کرامت خراسان شمالی عنوان شد؛

تدارک 160 عنوان برنامه؛ از جشن های مردمی زیرسایه خورشید تا پویش شمس الشموس در خراسان شمالی

دبير اجرايي ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالي ظهر امروز ، 30 ارديبهشت ماه، در جمع خبرنگاران عناوين مهمترين برنامه هاي ويژه ايام ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت حضرا علي بن موسي الرضا (ع) را در اين استان تشريح کرد.
شناسه خبر : 47422 تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی در نشست خبری و جمع اصحاب رسانه استان، گزارشی از فعالیت های  و برنامه های پیش بینی شده ویژه ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و میلاد باسعادت امام رضا علیه السلام  ارائه کرد و گفت: بیش از  160عنوان برنامه مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ایام دهه کرامت  بویژه میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه و روز ملی دختران  با توجه به شرایط حساس کنونی و هجمه های دشمنان، گرامیداشت این روز را به شکل ویژه مورد توجه قرار داد و افزود: در برنامه ریزی به برگزاری جشن روز دختر و تکریم دختران نخبه و فعال در مساجد با عناوین مختلف یکی از برنامه ها اصلی این ایام به شمار می رود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی   اضافه کرد: برنامه  های ویژه ولادت حضرت معصومه و روز دختر از روز 5شنبه 28 اردیبهشت ماه در بجنورد و شهرستان ها آغاز شده که جشن های برگزار شده با استقبال مادران و دختران رو به رو شده است.

حجت الاسلام پاکدامن  در ادامه استقبال و میزبانی  از خدام آستان قدس رضوی   واجرای جشن های زیر سایه خورشید را از برنامه محوری ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان اعلام کرد و افزود: این برنامه از چهارم تا دهم خردادماه با میزبانی استان از کاروان  5 نفره خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیه السلام، برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

وی در ادامه جشن محوری دهه کرامت و تجمع عمومی و اجرای همگانی سرود "سلام فرمانده" با حضور "ابوذر روحی" از مداحان جوان و خواننده این سرود در بجنورد را یکی  دیگر از برنامه های اصلی ستاد دهه کرامت نام برد و گفت: تلاش کردیم تا جشن های رضوی با محوریت مردم برگزار شود و رنگ و بوی مردمی داشته باشد.

وی افزود: این تجمع خاطره انگیز  هشتم خرداد ماه در محل فرهنگسرای شهروند بجنورد با حضور گشترده دانش آموزان و نوجوانان برگزار می شود.

وی اجرای پویش اجرای برنامه های "شمس الشموس"  را در بخش دیگر اعلام کرد و گفت: این برنامه شامل آذین مساجد و محله و جشن های محلات است.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی همچنین از برگزاری جشن های ویژه میلاد امام رضا علیه السلام در مساجدی که به نام پربرکت آن امام همام آراسته شده  خبر داد و در تکمیل این مطلب اضافه کرد: در هر شهرستان به صورت محوری همزمان با شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، یک مسجد میزبان جشن دهه کرامت خواهد بود.

 

وی تقدیر از دختران شهداء، پویش خدمت کریمانه،  معرفی دختران نمونه و موفق هر شهرستان درزمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و... در صداو سیما و مصاحبه با آنها از طریق رسانه ها و تجلیل از آنها در نماز جمعه و نمازجماعت مساجد، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان  را در این برنامه ها ادامه افزود.

گفتنی است، دهه کرامت از 31 اردیبهشت ماه و اولین روز از ماه ذی القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل بیت علیهم السلام حضرت معصومه  سلام الله علیه آغاز و تا 10 خرداد و مصادف با  11 ذی القعده، سالروز ولادت نور بی پایان طوس، حضرت امام رضا علیه السلام ادامه دارد.

 

پایان /