خرق عادت در بزرگداشت برنامه سوم خرداد/ تماشای فیلم ارزشی غریب، جای همایش نمایشی را گرفت
خرق عادت در بزرگداشت برنامه سوم خرداد/ تماشاي فيلم ارزشي غريب، جاي همايش نمايشي را گرفت
کانون های مساجد با سینما سیار در شهر شوقان، به یاری آمد؛

خرق عادت در بزرگداشت برنامه سوم خرداد/ تماشای فیلم ارزشی غریب، جای همایش نمایشی را گرفت

مراسم بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادي خرمشهر در حرکت ابتکاري، با همکاري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي و محوريت شهرداري شهر شوقان، به جاي برگزاري همايش در اين شهر، به تماشاي عمومي فيلم تحسين شده "غريب " اختصاص يافت.
شناسه خبر : 47664 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ فیلم بلند سینمایی " غریب" همزمان با ایام دهه کرامت، در سالن ورزشی شهر شوقان با همیاری شهرداری و «سید مجتبی گوهری»، شهردار و نیز ناحیه بسیج این شهر، برای عموم مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان اکران شد.

 

این اکران که حضور حجت الاسلام پهلوانی، امام جمعه شهر شوقان و دیگر مسئولین را نیز همراه داشت، به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی غرورآفرین و تاریخی خرمشهر انجام شد. 

 

اثر سینمایی "غریب" ساعت 16،  در این شهر اکران و با استقبال مخاطبان و دوستداران سینما به ویژه نوجوانان و جوانان، رو به رو شد،  که  البته برای نخستین بار این اقدام صورت می گرفت و خرق عادتی در برگزاری برنامه های گرامیداشت روز تاریخی و حماسی آزادسازی خرمشهر  در این منطقه، می توان برشمرد.

 

«امین درتومی»، مسئول اکران های سینما سیار در استان خراسان شمالی، در خصوص این اکران ها توضیح داد:  تاکنون فیلم های "غریب" و انیمیشن بلند سینمایی لوپتو، و همچنین فیلم "دسته دختران، با اولویت مناطق شهری و روستایی فاقد سینما و محوریت فعالان کانون های مساجد اکران شده و تجهیزات آن با تلاش ها و پیگیری های ستاد  هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  این استان، از سوی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: پیش از این و علاوه بر شهر بجنورد در مناطق مرزی و کم برخوردار، غلامان، بام و صفی آباد، گریوان و نیز شهرهای  فاروج، گرمه و خانواده  ها به همراه کودکان و نوجوانان، تماشاگر اکران فیلم های به نمایش درآمده با قابلیت سینما سیار شدند.

فیلم سینمایی "غریب" محصول سال 1401 سنمای ایران است که «محمدحسین لطیفی» کارگردانی و «حامد عنقا» نویسنده و تهیه کننده آن است و روایتگر سردار شهید  « محمد بروجردی» است که نقش او توسط "بابک حمیدیان"  ایفا شده‌ است.

 

 این فیلم نخستین بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به اکران درآمد و جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم از نگاه ملی و جایزه بهترین بازیگر زن و ... را از آن خود کرد.

 

پایان/