و عاشقانه هایی دیگر؛ خراسان شمالی به پیشواز سایه امن خورشید طوس رفت
و عاشقانه هايي ديگر؛ خراسان شمالي به پيشواز سايه امن خورشيد طوس رفت
پنجشنبه 4خرداد؛

و عاشقانه هایی دیگر؛ خراسان شمالی به پیشواز سایه امن خورشید طوس رفت

کاروان زير سايه خورشيد، پنج شنبه 4 خردادماه و در پنجمين روز از ايام دهه کرامت، به استان خراسان شمالي رسيد و حال خوش توسل ددلدادگان حضرت ثامن الحجج عليه السلام را در اشک ديداري عاشقانه درآميخت.
شناسه خبر : 47691 تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ مردم استان خراسان شمالی بار دیگر در شوقی بی پایان، میزبان پرچمداران حرم مقدس رضوی شدند و با تدارک و اجرای برنامه های ویژه، در نخستین روز از حضور پرچمداران رضوی  به آستانه دیدار رسیدند.

این کاروان پنج شنبه عصر، 4 خردادماه  پس از ورود به شهرستان فاروج و استقبال مردم این شهرستان، همراه برنامه های تدارک دیده در نقاط شهری و روستایی شدند و با مراسم نمادین پرچم گردانی و مداحی و مولودی خوانی در مدح حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام دل های مؤمن و منتظر را روانه و زائر حرم حضرت دوست کردند.

 

«اصغر لنگری»، مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی، درخصوص برنامه روزهای حضور کاروان خدام رضوی توضیح داد:  در این دوره که شانزدهمین دوره از برگزاری جشن های زیبای و معنوی زیر سایه خورشید را در بردارد،  5تن از خادمین آستان قدس در استان حضور یافتند و در برنامه شهرستان ها  همراه مردم نقاط مختلف شهری و روستایی خواهند بود.

لنگری به برنامه های روزهای آتی کاروان زیر سایه خورشید  نیز اشاره کرد و گفت:  صبح جمعه  پنجم خردادماه خادمان بارگاه ملکوتی آستان قدس رضوی در شهر بجنورد حضور می یابند و عصر جمعه نیز مناطق شهری و روستایی راز و جرگلان  میزبان این کاروان خواهند بود.

 

وی به صبح و عصر روز شنبه، ششم خردادماه نیز اشاره کرد و افزود: مردم شهرستان مانه و سملقان در شهر پیش قلعه ابتدا به پیشواز خادمان رضوی می آیند و پس از غبار روبی مزار شهدا خدام در دیگر برنامه های تدارک دیده شده میهمان این شهرستان خواهند بود.

لنگری بابیان اینکه سومین روز حضور خدام رضوی در استان خراسان شمالی با میزبانی مردم شهرستان های گرمه و جاجرم همراه خواهد بود، افزود: مرد شوقان در صبح روز چهارم  حضور کاروان زیر سایه خورشید به استقبال عطر رضوی می روند و عصر همین روز نیز شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد به استقبال پرچمداران رضوی می روند.

مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی بابیان اینکه برنامه های جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی، نهم خردادماه و در آستانه میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به اوج خود می رسد اضافه کرد: شهرستان بجنورد در این روز میزبان کاروان خدام رضوی خواهد بود و مراسم جشن میلاد آن امام همام در مساجد برنامه ریزی و  با همکاری فعالان فرهنگی و اهالی کانون های مساجد آن اجرا می شود.

 

لنگری در خاتمه افزود:  پایان بندی برنامه ها در روز میلاد حضرت رضا علیه السلام توسط فعالان و دلدادگان امام مهربانی ها در شیروان برنامه ریزی شده و چهار شنبه شب به پایان می رسد.

وی در خاتمه و توضیح پایانی اعلام کرد: مدیران، رابطین و فعالان کانون های  فرهنگی هنری "علامه امینی(ره)" بجنورد، "امام موسی کاظم" علیه السلام فاروج، "قدس" و "شهدای پشنده" شهرستان راز و جرگلان، "شهدای پیش قلعه" و "قدر ولایت" مانه و سملقان، "جوانان قمر بنی هاشم" علیه السلام  شهرستان گرمه، "مهدی موعود عجل الله تعالی فرج الشریف" شهرستان جاجرم، "محبان الزهرا سلام الله علیها" اسفراین، و نیز کانون "امام سجاد علیه السلام" شهرستان شیروان در اجرا و تحقق  برنامه ها، یاریگر برگزار کنندگان طرح زیر سایه خورشید هستند.

 

پایان/