دل های عاشقان در گرمه بر سایه امن خورشید طوس تکیه داد
دل هاي عاشقان در گرمه بر سايه امن خورشيد طوس تکيه داد

دل های عاشقان در گرمه بر سایه امن خورشید طوس تکیه داد

اهالي شهرستان گرمه در مناطق روستايي و شهري، از جمله روستاي چشمه خان، رباط قربيل و آرمادلو و دشت، سر بر آستان درمانگر دوست نهادند.
شناسه خبر : 47805 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ کاروان زیر سایه خورشید امروز و در چهارمین روز از حضور معنوی خود در استان خراسانش مالی مهمان مردم گرمه شدند و دلهای مشتاق را زائر حضرت ثامن الائمه کردند.

 

خدام رضوی ابتدا در منطقه روستایی رباط  قربیل حاضر شدند و امید شفای توسل به امام مهربانی را برای بیماری صعب العلاج بردند و از این بیمار عیادت کردند.

 

پس از آن قدم در خانه برادر شهید ثارالله گلداری در روستای چشمه خان، گذاشتند و با ارادت وام گرفته  و آموزه امام رضایی و نیز اهداء یادبود مزین به عطر رضوی، خانواده این شهید والامقام را تکریم کردند.

  مادر شهید والامقام «ابراهیم رجب زاده»  میزبان مهربان  و دیگر زائر  امام رضایی این سفر معنوی بود که با اشک شوق و قلبی صبور، بوسه بر پرچم متبرک رضوی زد و السلام علیک یا علی بن موسی الرضا را زیر لب زمزمه کرد.

 

مقصد بعدی در شهرستان گرمه، روستای زیبای دشت بود، روستایی که فعالیت های فرهنگی آن در این سال ها زبانزد شده و عرصه ملی را نیز فتح کرده تا جایی که عنوان روستای دوستدار کتاب و برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران  را از آن خود کرده است.

 

بر این اساس جشن مردمی اهالی مسجد امام رضا علیه السلام، دیدار با  دو خانواده شهید والامقام "حسین رمضانی" و شهید "مجید اخلاقی"  و عیادت از بیمار صعب العلاج، در این روستا انجام گرفت و مردم  این خطه از فیض ناب زیارت  و تمسک به فضل و کرامت حضرت  امام رضا علیه السلام نصیب بردند.

 

عصر امروز، نیز در ادامه برنامه ها مردم شهرستان جاجرم میزبان کاروان زیر سایه خورشید و خدام رضوی خواهند بود.

 

پایان/