دلباختگان امام رضا علیه السلام در شوقان، با پای پیاده به میعادگاه آمدند
دلباختگان امام رضا عليه السلام در شوقان، با پاي پياده به ميعادگاه آمدند
قرار عاشقانه ای رقم خورد؛

دلباختگان امام رضا علیه السلام در شوقان، با پای پیاده به میعادگاه آمدند

مردم روستاهاي شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم با پاي پياده به پيشوار کاروان رضوي آمدند و در محوطه حرم امامزاده اسماعيل (ع) روستاي چپه، زائر امام مهرباني ها شدند.
شناسه خبر : 47840 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش  روابط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان شمالی،  کاروان زیر سایه خورشید، صبح امروز دوشنبه  8 خرداد ماه، وارد جلگه زیبای شوقان از توابع شهرستان جاجرم شد و  در منطقه روستایی چپه و در جوار حرم امام زاده اسماعیل علیه السلام، از نوادگان امام رضا علیه اسلام،  مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

مردم  با پای پیاده از شهر شوقان و با اراده دل  از  روستاهای گرمک، محمدآباد، طبر،  براز، جغدی، بام  و پیشدره به قصد زیارت و صفای دل  به  دست بوسی سلطان طوس آمده بودند.

 

مراسم با پرچم گردانی و نوای مداحی  و تمسک به امام مهربانی با طنین دسته جمعی صلوات خاصه امام رضا علیه السلام  آغاز شد.

دختران دانش آموز روستای طبر که با هماهنگی و همت کانون پیامبر اعظم علیه السلام این روستا آماده اجرای سرود شده بودند، دو سرود "حجاب " و "اینجا ایرانه، دخترا ستاره می سازند" را برای عموم  خواندند.

 

پایان بندی این مراسم که به همت کانون رأفت  شوقان برنامه ریزی و برگزار شد، اهداء تبرکی حرم مطهر رضوی به عموم مردم حاضر  بود.

پس از این برنامه کاروان خدام رضوی، به شهر سنخواست می روند  و در مراسم جشن عمومی زیر سایه خورشید حضور می یابند، عصر امروز نیز شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد میزبان حاملان پرچم متبرک رضوی خواهند بود.

 

پایان/