پرچم رضوی به مثابه پیراهن یوسف است/ درک حال و هوای دقیق زیارت، نیاز به مقدمه چینی و بیان ارزش ها دارد
پرچم رضوي به مثابه پيراهن يوسف است/ درک حال و هواي دقيق زيارت، نياز به مقدمه چيني و بيان ارزش ها دارد
نماینده ولی فقیه در دیدار با پرچمداران رضوی؛

پرچم رضوی به مثابه پیراهن یوسف است/ درک حال و هوای دقیق زیارت، نیاز به مقدمه چینی و بیان ارزش ها دارد

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي، اقدام کاروان زير سايه خورشيد و پراکندن حس و حال زيارت در مناطق مختلف را ارزشمند خواند و به فهم جايگاه و ارزش هاي زيارت آگاهانه توصيه کرد و گفت: اين پرچم همچون پيراهن يوسف است که دل ها را بينا مي کند که درک اين حال و هوا، نياز به مقدمه چيني و معرفي بيشتر و دقيق تر براي مردم دارد.
شناسه خبر : 47924 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه امروز سه شنبه 9 خرداد ماه و در آستانه میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، در دیدار با پرچمداران آستان قدس رضوی، موهبت و نعمت حضور امام رضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله و حضرت احمد بن موسی علیه السلام  زاید الوصف خواند و گفت: تمام ایران از برکت وجود این سه حرم بهره برده است.

وی اضافه کرد: چه بارقه های امیدی که برای ادامه مسیر در توسل به آن بزرگواران ایجاد شده  و چه علماهای بزرگی که گره های علمی و ذهنی شان به این واسطه گشوده شده و چه حال و هوای معنوی که در تمسک جویی و از این طریق پدید آمده است.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه این مطالب، حرم مطهر رضوی را حرمی امن و نگهبانان آن را فرشتگان مقرب خواند و افزود: هرکه به زیارت آن امام همام دعوت می شود، از این فرشتگان اذن می گیرد، و این آن عالم معنا و واقع است.

 حجت السلام و المسلمین نوری، مطالب خود را تکمیل کرد و توضیح داد: در عالم ظاهر  هم اگر کسی توفیق این را پیدا کند  که در کنار ملائکه خادم امام رضا باشد قابل توصیف نیست منتهی مهم فهم این نکته ارزشمند و درک این ارزش بی اندازه است.

وی همچنین زیارت و خدمت عارفانه و آگاهانه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هرکه در هر جایگاهی هست؛ زائر در مقام زائر و خادم جایگاه خادمی را بفهمد.

 

وی در ادامه پرچم حرم رضوی و اقدام پرچم گردانی خادمان این بارگاه مقدس را همچون پیراهن یوسف  که دل ها را بینا می کند، توصیف کرد  و افزود: این کار، اقدام ارزشمندی است که باید بیشتر فهمیده شود و این موضوع نیاز به زمینه سازی و مقدمه چینی  بیشتر دارد تا مردم دقیق تر متوجه شوند و از این حال و هوای معنوی بهره ببرند.