امام خمینی(ره)؛ آموزگار مقاومت و ایستادن در موضع حق و ولایت
امام خميني(ره)؛ آموزگار مقاومت و ايستادن در موضع حق و ولايت

امام خمینی(ره)؛ آموزگار مقاومت و ایستادن در موضع حق و ولایت

عضو هيئت رييسه مجلس خبرگان رهبري در جمع بجنورديان عزادار معمار کبير انقلاب اسلامي، افزود: راه امام اين بود؛ همواره بايد در موضع حق ايستاد و نبايد کوتاه آمد، روز ارتحال امام بايد مقاومت را از امام بياموزيم و در راه حق و حمايت از ولايت فقيه، ايستادگي کنيم
شناسه خبر : 48107 تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ حضرت آیت الله «سید احمد خاتمی» پیش از ظهر امروز، 14 خرداد ماه در جمع عزاداران خمینی کبیر،  در مسجد انقلاب بجنورد، یاد و خاطره آن پیر فرزانه جماران را گرامیداشت و برگزاری این مراسم معنوی را  نماد یک ملت و نظامی سربلند خواند.

 

 

وی نام خمینی را نامی جهانگیر نه از تاریخ ارتحال آن، بلکه از قیام 15 خرداد 1342 تا به امروز دانست و اضافه کرد: نام امام  با کربلا و تحول و انقلاب گره خورده و تا ابد جاودانه و باقیست.

 

 آیت الله خاتمی، درادامه  سخنان خود همراه  کلماتی با صلابت و مطمئن، از مقاله ای که اخیرا منتشر شده سخن گفت و افزود: در این مقاله 40 ویژگی امام خمینی (ره) عنوان شده که هر کدام ساعت ها تشریح لازم دارد که از این میان به 4 ویژگی در این مراسم اشاره  می کنم.

 

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه امید راسخ و قلبی و اطمینان به یاری همه جانبه خدا را به عنوان اولین ویژگی امام راحل برشمرد و توضیح داد:  امام در بحرانی ترین شرایط  و در دوران سخت مبارزه با وجود بمباران ها و تخریب مداوم هم مأیوس نمی شد و همواره از امید و یاری خداوند گفت و پیش رفت.

 

آیت الله خاتمی، در ادامه با بیان اینکه  ناامیدی بزرگترین دشمن مردم به ویژه در حال حاضر که تمام تلاش دشمن  مأیوس کردن ملت است، به حاضران با لحن توصیه گفت: عناصر "رهبر، امید و مردم" در کنار هم دشمن را نابود می کند و رهبر انقلاب هم امروز با همین ویژگی و همیشه امیدوار ایستاده است.

 

وی "خستگی ناپذیری امام راحل" را به عنوان دومین ویژگی بارز و یگانه آن پیر فرزانه و جهادگر، نام برد و گفت: امام خمینی (ره) با تلاش همیشگی، خستگی را خسته کرد و در مقابل دشمنی ایستاد که حتی همین امروز هم تلاش دارد تا رهبر، مردم و ایران اسلامی را خسته نشان دهد که شما با این روحیه دشمن را از پای در می آورید.

 

امام جمعه موقت تهران بزرگ، در ادامه مراسم به دو ویژگی دیگر معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و ایستادگی بر موضع حق را به عنوان سومین ویژگی برشمرد و با صراحت گفت: یادم هست امام در برابر کسانی که برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی انتظار مشورت از سوی امام داشتند و می گفتند امام مشورت نمی کند، قاطعانه گفت: برای این مقابله که حق است نیازی به مشورت نیست و بر موضع حق ایستاد.

 

 آیت الله خاتمی، همچنین با زبان پند و به دقت افزود: راه امام این بود؛ همواره باید در موضع حق ایستاد و نباید کوتاه  آمد، روز ارتحال امام باید مقاومت را از امام بیاموزیم در راه حق و حمایت از ولایت فقیه، ایستادگی کنیم .

 

وی در ادامه مطلب  با زبان مثال افزود: خدا از آدم های آفتاب سایه ای بدش می آید،  راه، راه ولایت و با ولایت بودن است؛ تلاش کنید که  از ولایت اهل حق جدا نشوید.

 

وی در تکمیل عنوان این ویژگی های ارزشمند، حمایت امام از تمام قوای بعد از انقلاب نام برد و گفت: با وجود اینکه انتقاد به برخی از آنها وارد بود، اما همواره حامی این قوا بود، و حضرت آیت الله خامنه ای هم به همین روش از دولت و مجلس و قوه قضاییه حمایت می کنند.

 

وی در خاتمه به برخی مسائل رخ داده و اغتشاشات اخیر و فتنه های در طول سال های گذشته  همچون رخنه های سال 88 نیز اشاره کرد و افزود: راه، خط ولایت و همراهی و حمایت از قوا و مردم است، البته  همیشه هم انتقاد بر دولت و مجلس بوده، اما اینکه کسی بگوید ما با ولایتیم،  نه با دولت و مجلس!، صریحا راه غلطی است و باید گفت که کجا می روید آقایان؟!

 

آیت الله سید احمد خاتمی، در پایان و تکمیل این نکات افزود: ادبیات درستی نیست که کسی خودش را در زیر نام رهبری و ولایت پنهان کند و بعد بگوید مجلس و دولت را قبول ندارد، نظام، نظام ولایت است و همین دولت و همین  مجلس رادر بردارد.

 

وی به آخرین جملات خود، اضافه کرد: همیشه مشکلات هست و برخی هم با مسئولین، امام با ایستادگی و همراهی می توان بر این مسایل فائق آمد.

 

گفتنی است، مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)  و بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد، با حضور گسترده مردم بجنورد، پیش از ظهر امروز به میزبانی ارکان مسجد انقلاب به ویژه  نوجوانان و جوانان این مسجد برگزار شد.

 

پایان/