شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تشکیل جلسه داد
شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي تشکيل جلسه داد
با هدف غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت؛

شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تشکیل جلسه داد

نشست استاني شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي، امروز چهارشنبه 17 خرداد ماه، با هدف تقويت پايگاه هاي اوقات فراغت و هم افزايي دستگاه هاي مرتبط در اين باره با محوريت مساجد برگزار شد.
شناسه خبر : 48172 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ دکتر «تقی صادقی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر این شورا در ابتدای جلسه با عنوان اینکه پس از پشت سر گذاشتن اغتشاشات و شرایط حساس ایجاد شده توسط دشمن، نیازمند فضای همدلانه در فعالیت های فرهنگی به ویژه فعالیت های اوقات فراغت دانش آموزان هستیم، مشارکت هم دستگاه ها در برنامه های اوقات فراغت را خواستار شد و ضروری دانست.

وی گفت: همه نهادها با هم افزایی می توانند در مسیر درست برنامه های اوقات فراغت قرار گیرند.

صادقی با عنوان اینکه نشست هم اندیشی بهره مندی از ظرفیت دستگاه های عضو این شورا و نیز نهاد های موثر در ارتقاء فعالیت های اوقات فراغت  شب گذشته با حضور نمایندگان این دستگاه ها برگزار شد، از مصوبات ارزشمند آن گفت و افزود: دبیرخانه پایگاه های اوقات فراغت به عهده آموزش و پرورش قرار گرفته و دستگاه ها ظرفیت های خود را به  این دبیرخانه اعلام و برگزارکنندگان نیازهای خود را از طریق آن، درخواست و پیگیری  کنند.

وی در ادامه همچنین خواست تا دستگاه ها همه امکانات و ظرفیت های خود را اعم از ورزشگاه ها، استخرها، اردوگاه ها، مدارس و فضاهای آموزشی را برای فعالیت های اوقات فراغت در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، در بخشی دیگر با عنوان اینکه برنامه های اوقات فراغت تاکنون  در  حداقل 100 پایگاه اوقات فراغت کانون های مساجد برنامه ریزی شده، به اهمیت کمیته پشتیبانی و بهره مندی از ظرفیت تعیین شده در مسئولیت اجتماعی بخش صتایع و احصاء میزان به میدان آوردن این ظرفیت ها اشاره کرد و این مهم را خواستار شد.

در این نشست نمایندگان دستگاه های اثرگذار در موضوع غنی سازی اوقات فراغت از جمله  اداره کل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مدیریت حوزه های علمیه،  ونیز معاونت فرهنگی شهرداری بجنورد ضمن ارائه مهمترین برنامه های خود در ایام تابستانی، برای ارائه امکانات موجود و هم افزایی در برنامه های اوقات فراغت اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است، کمیته پشتیبانی قرارگاه اوقات فراغت و فعالیت های هم افزا و مشارکتی در ایام تابستان  به اداره کل امور اجتماعی استانداری سپرده شد.

 

پایان/