کار فرهنگی در مساجد، به خلاقیت و تداوم نیاز دارد
کار فرهنگي در مساجد، به خلاقيت و تداوم نياز دارد
امام جمعه شیروان؛

کار فرهنگی در مساجد، به خلاقیت و تداوم نیاز دارد

امام جمعه شيروان در جمع مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين شهرستان با عنوان اينکه مسجد، نمازخانه نيست، اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري را مورد توجه اکيد قرار داد و از فعالان اين کانون ها خواست تا باراهکارهاي خلاقانه و مستمر زمينه جذب جوانان و نوجوانان را به ويژه در ايام اوقات فراغت فراهم آورند.
شناسه خبر : 48209 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین «حسین تکمیلی»، امام جمعه شیروان در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان که در محل مسجد جامع  برگزار شد، ادامه با اعنوان اینکه بهترین مراکز برای تحول و امید بخشی مساجد است، گفت: تقویت مساجد باعث امید و تحول  آفرینی خواهد شد.

 

وی همچنین با تأکید بر این مطلب که مساجد، نمازخانه نیست، شیوه کار فرهنگی را وابسته به شرایط خاص اعلام کرد و با برشمردن این شرایط، توضیح داد: کار فرهنگی باید مستمر و بهره مند از خلاقیت باشد که در این باره  برگزاری دوره های  آموزشی  نحوه کار فرهنگی پیشنهاد می شود.

 

حجت الاسلام تکمیلی، در بخشی دیگر با عنوان اینکه امروز، دنیا، دنیای دیگریست، که لازم است برای رفع شبهات جوانان و نوجوانان راهکارهای جدید و خلاقانه داشت، در این باره محور بودن مسجد را مورد توجه قرار داد و بر اهمیت برنامه ریزی فرهنگی خلاقانه تاکید کرد.

 

امام جمعه شیروان همچنین به نقش پذیرنده نوجوانان در مسجد اشاره کرد و گفت: لازم است در مسجد مسئولیت های فرهنگی به نوجوانان واگذار شود.

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در پایان ایجاد فضای رقابتی، شناسایی کانون های فعال از غیر فعال و تجهیز این کانون ها، جابه جایی امکانات در صورت امکانات از کانون های غیر فعال به فعال،  را نیز پیشنهاد داد.

پایان/