مساجد، محور توسعه 36 محله کم برخوردار شناسایی شده در خراسان شمالی
مساجد، محور توسعه 36 محله کم برخوردار شناسايي شده در خراسان شمالي

مساجد، محور توسعه 36 محله کم برخوردار شناسایی شده در خراسان شمالی

مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خراسان شمالي در نخستين جلسه کارگروه فرهنگي اجتماعي محلات کم برخوردار اين استان به دبيري ستاد کانون هاي مساجد، خواست تا در اجراي طرح 2020، مساجد محور قرار گيرند و دستگاه ها ظرفيت هاي خود را براي مقابله با آسيب هاي يک محله به مسجد بياورند.
شناسه خبر : 48252 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ «حمیدرضا خاکشور» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی محلات کم برخوردار این استان که با حضور دو تن از نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در اجرای  طرح 2020، برگزار شد، گفت: 36 محله کم برخوردار به عنوان پایلوت برای اجرای طرح مذکور در استان شناسایی و انتخاب شده که از این  میان 26 محله در بجنورد، شش محله در شهرستان  شیروان  و چهار محله نیز در شهرستان اسفراین مدنظر قرار گرفته است.

وی در آماری، جمعیت ساکن در این محلات را ۸۷ هزار و ۳۵۴ نفر از میان جمعیت حدود یک میلیون نفری خراسان شمالی اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است تا با محوریت مساجد و فعالان مسجدی در توسعه و توانمند ساختن ساکنان این محلات، شاهد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء زندگی عموم مردم باشیم .

 

وی همچنین اعلام کرد: هم اکنون اجرای این طرح در استان آغاز شده و پنج مسجد به صورت پایلوت و شاخص، برای اجرای برنامه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... انتخاب شده است.

 

خاکشور مسجد قدس در محله صادقیه را یکی از مساجد پایلوت اجرای طرح نام برده معرفی کرد و گفت: تاکنون با حضور و محوریت دستگاه های اصلی دراجرای این طرح شامل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، هلال احمر و ستاد فرمان امام با برگزاری جلسات آموزشی و شناسایی و احصاء نیازها و مشکلات و آسیب های این محله به میدان آمدند و نتایج خوبی را شاهد بودیم.

وی خواست تا مساجد دیگر نیز پای اجرای این طرح بیایند.

 

در این جلسه ضمن تشریح طرح مذکور توسط  نمایندگان ستاد کانون های مساجد کشور،  مدیران و نمایندگان دستگاه های عضو از جمله چهار دستگاه محوری اجرای این طرح شامل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، هلال احمر و ستاد فرمان امام خمینی (ره) در این جلسه نظرات و پیشنهادات و البته سوالات خود در خصوص این طرح را مطرح کردند.

پایان/