تبیین طرح ملی «مساجد، پایگاه های قرآنی» در بجنورد
تبيين طرح ملي «مساجد، پايگاه هاي قرآني» در بجنورد

تبیین طرح ملی «مساجد، پایگاه های قرآنی» در بجنورد

طرح ملي «مساجد پايگاه هاي قرآني» با حضور مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي، ويژه مديران کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد داراي پايگاه قرآني در شهرستان بجنورد، تبيين شد.
شناسه خبر : 48359 تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ نشست توجیهی تبیین طرح ملی «مساجد پایگاه های قرآنی» با حضور حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی،  ویژه مدیران و رابطین کانون های شهرستان بجنورد  برگزار شد.

«اسفندیار مکرمی» کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی دراین نشست گفت: شکل گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر در کنار فعال بودن هر مسجد، از جمله اهداف قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی است.

 

وی مخاطب این طرح را کانون های فرهنگی و هنری مساجد معرفی کرد و افزود: اولویت با کانون های مجری طرح قرآنی تلاوت نور، کانون های فعال در مسابقات قرآنی مدهامتان و کانون های فعال شرکت کننده در دوره های آموزشی قرآنی است.

 

مکرمی، برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن کریم را از جمله برنامه های محوری این طرح اعلام کرد و گفت: ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر و هم افزایی و به اشتراک گذاشتن ظرفیت های مادی و معنوی کانون های همجوار و اجرای برنامه های مشترک، از جمله سیاست های ما در اجرای این طرح است.

 

بر این اساس، تبیین برنامه های ایام اوقات فراغت و مسابقات قرآنی مدهامتان از دیگر مواردی بود که از سوی کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به حاضران ارائه شد.

 

گفتنی است؛ از 57 پایگاه قرآنی فعال در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، 16 پایگاه قرآنی در کانون های مساجد بجنورد فعالیت دارد.

 

پایان/