روستای اسفیدان شاهد روایتی تازه از شهدا و دفاع مقدس شد
روستاي اسفيدان شاهد روايتي تازه از شهدا و دفاع مقدس شد
به همت ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی؛

روستای اسفیدان شاهد روایتی تازه از شهدا و دفاع مقدس شد

اهالي روستاي گردشگري اسفيدان از توابع شهرستان بجنورد، به ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي، در يادواره شهداي اين روستا با روايتي تازه از دفاع مقدس رو به رو شدند و براي نخستين بار به تماشاي فيلم در روستاي خود نشستند.
شناسه خبر : 48457 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فیلم سینمایی "غریب"، با استقرار سینما سیار در روستای گردشگری اسفیدان، از مناطق زیبا و دیدنی شهرستان بجنورد برای مردم این روستا،  اکران شد.

 

عموم مردم  که برای تکریم و نکوداشت رشادت های فرزندان دلیر ایران اسلامی در محوطه امامزاده محمد باقر علیه السلام این روستا گرد هم آمده بودند، خانوادگی و دسته جمعی پای تماشای فیلم تحسین شده غریب نشستند و روایتی تازه از تاریخ افتخارات  انقلاب اسلامی را در قاب یادواره شهدا و پرده نقر ه ای سینما مشاهده کردند.

 

اهالی این روستا، اکران فیلم را آنهم همراه با برگزاری یادواره شهدا، برای نخستین بار تجربه کردند که البته حضور گسترده و پرشوق مردم از ویژگی های اصلی این اکران می توان نام برد.

 

«امین درتومی»، مسئول سینما سیار کانون مساجد خراسان‌شمالی در استان خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: اکران های سینما سیار در این استان، با هدف توزیع عادلانه فرهنگی و به درخواست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان، از سوی معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به کانون های مساجد استان، برای اکران فیلم در مناطق شهری و روستایی فاقد سینما واگذار شده است.


علاقه مندان سینما تاکنون در مناطق روستایی و مرزی، برخی شهرهای فاقد سینما از جمله شوقان و گرمه و فاروج، در تعدادی از مدارس و خوابگاه دانش آموزی  و نیز در دانشگاه ها و مجموعه صنعتی همچون پتروشیمی خراسان و همچنین مجتمع های درمانی و بیمارستان ها، شاهد استقرار سینمای سیار و اکران فیلم های "غریب"، "دسته دختران" و انیمیشن "لوپتو" بودند.

 

پایان/