تسلیت به امام مهربانی ها با شیوه فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی
تسليت به امام مهرباني ها با شيوه فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي

تسلیت به امام مهربانی ها با شیوه فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی

مراسم سوگواري و عزاداري شب و روز شهادت جانسوز حضرت جوادالائمه عليه السلام به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 48603 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فردا، سی امین روز از ماه ذی القده است، روزی که پرچم سیاه سوگ بر قاب پرده ها و دیوار های مساجد و معابر خراسان می نشیند و نواهای مرثیه، سوگوارِ دل و دیده امام الرئوف علیه السلام می شود؛ همقرار ِ خورشید ِفروزانِ طوس، چشم ها می لرزد و دل ها می بارد.

روزی که ایران اسلامی در فکر تسلاست، تسلای دل امام مهربانی که هر گوشه خانه اش تسلا و آرام بخش دل های غریب و ضامن شادی و رأفت و رفعت است. 

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز با تدارک برنامه هایعزاداری و سینه زنی، در شب و روز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جواد علیه السلام  با توسل به آن امام همام گرامی به عزا می نشینند.

 

برگزاری تکیه های سینه زنی و عزاداری، دعوت از سخنران و برگزاری مراسم سوگواری و مرثیه خوانی از مهمترین برنامه های مدنظر به همت فعالان کانون های مساجد این استان می توان نام برد.

 

سیاهپوشی معابر و مساجد به همت ارکان مساجد، برگزاری نشست های تبیینی و بصیرت افزایی، نشست های کتابخوانی و گفتمان های معرفتی دیگر برنامه های تدارک دیده شده در شهادت امام محمد تقی علیه السلام است.

 

دور خوانی قرآن کریم نوجوانان مسجدی در مسجد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، مراسم عزاداری در مسجد امام رضا علیه السلام شهرستان بام و صفی آباد، عزاداری جوانان غلامانی در کانون حضرت ابوالفضل علیه السلام و هیئت منتظران امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف شهرستان راز و جرگلان، مراسم سوگواری جوانان مسجد انصار الحسین علیه السلام اسفراین و نیز عزاداری جوانان در مسجد جامع شهر قاضی مانه و سملقان  را به طور نمونه می توان نام برد.

 

پایان/