شما هم دعوتید؛ مسجدی های خراسان شمالی پذیرای مشتاق امیر مؤمنان
شما هم دعوتيد؛ مسجدي هاي خراسان شمالي پذيراي مشتاق امير مؤمنان

شما هم دعوتید؛ مسجدی های خراسان شمالی پذیرای مشتاق امیر مؤمنان

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با تدارک برنامه هاي عيدانه و صدور اطلاعيه ها و فراخوان ها به استقبال عيد کمال دين و اهتزار پرچم امامت رفتند و از مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام براي حضور در اين برنامه ها دعوت کردند.
شناسه خبر : 49231 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ تنها چند ساعتی به فرا رسیدن عید سعید غدیر مانده است و شور و هیاهوی استقبال از بی مثال ترین لحظات و افتخار قلب های شیعیان، دارد به اوج خود می رسد، هر نقطه از خراسان شمالی؛ شهر و روستا، کوچه و خیابان، مسجد و کانون، پایگاه و خانه نیکوکاری، شوقی برای ایفای قدمی روشن و ثبت لحظه ای مانا هر چند کوچک، به چشم می خورد.

 

فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی نیز همراه و همقدم دیگر دل های مشتاق ولایت و دلباخته حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، با صدور فراخوان های شادی و پوستر های اطلاع رسانی عموم مردم را به جمع مسجدی و کانون نشاط خود فرا خواندند و با ایستگاه های صلواتی و راه اندازی کاروان های شادی وتدارک و تهیه اطعام عیدانه، در شب و روز عید غدیر پذیرای عاشقان عصمت و طهارت علیهم السلام می شوند.

 

«امین حقانی دشتی»، مدیر کانون ولایت مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام اسفراین با دعوت عمومی از مردم دلباخته مولی الموحدین امیر مومنان علیه السلام زمان و مکان برگزاری جشن عیدانه غدیر در این مسجد پنج شنبه شب، 15 تیر ماه جاری و همزمان با همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء اعلام کرد.

 

«محمد رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری "حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف" منطقه حر بجنورد، از برگزاری جشن عید غدیر به همت نوجوانان و جوانان این کانون در قالب اقدامی هیئتی و گروهی با نام ارزشمند  شهید والامقام مجید قربانخانی، خبر داد و گفت: این مراسم  پنج شنبه شب، 15 تیر ماه جاری و همزمان با همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می شود.

وی اجرای سرود و توزیع بیش از هزار پرس غذای نذری، اجرای سرود بچه های مسجد یو مولودی خوانی را از اهم برنامه های این جشن عنوان کرد و افزود: همچنین ظهر روز عید نیز ایستگاه صلواتی پذیرایی از عمومی مردم با طبخ و توزیع غذای گرم برنام ریزی شده است.

 

«فاطمه صائمیان»، مدیر کانون مسجد بقیه الله، عجل الله تعالی فرج الشریف شهرک فرهنگیان بجنورد نیز از برگزاری جشن بزرگ غدیر در این محله ی  دور از مرکز شهر، خبر داد و اعلام کرد: این مراسم ساعت 17 عصر روز 5 شنبه 15 تیرماه در محل پارک شهرک فرهنگیان تدارک دیده شده است.

 

 «محمدجواد یزدانی» مدیر کانون فرهنگی هنری "جعفر بن محمد علیه السلام" بجنورد نیز در ادامه  از راه اندازی کاروان فرهنگی اهالی مسجد و اجرای برنامه های مفرح و آموزنده و همراهی با مراسم جشن در روستاهای مانه و سملقان خبر داد و افزود: این کاروان از چهارشنبه 14 تیرماه عازم این روستا ها شده و تا روز جمعه 16 تیر و همزمان با عید غدیر برنامه ها در این مناطق ادامه خواهد داشت.

وی اجرای سرود، آموزش مفاهیم دینی و موضوع ولایت با زبان بازی و مسابقه به کودکان و نوجوانان و نیز سخنرانی و دیدار با خانواده و شهدا از اهم برنامه های اینکاروان در مناطق روستایی استان خواهد بود.

 

حجت الاسلام «میثم بهاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری "علامه امینی(ره)" بجنورد در ادامه به برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت عید غدیر در مسجد قدس کوی صادقیه اشاره کرد و گفت: اجرای پویش #به_عشق_امیرالمومنین در این محله برنامه ریزی شده و سعی کردیم اهالی محله صادقیه در هر شغل و کار و اموری که هستند در این طرح خیر شرکت کنند؛ به عنوان مثال نانوایی محله و در توان خود، #به_عشق_امیرالمومنین روز عید غدیر صلواتی نان توزیع می کند.

وی اضافه کرد: در این طرح آنچه محور قرار دارد این است که افراد  با کمترین هزینه و وقت می توانند در ثواب جشن و تبلیغ موضوع غدیر سهیم باشند.

وی اضافه کرد: مراسم جشن غدیر نیز ویژه عموم مردم و در محل مسجد، پنج شنبه شب، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

برپایی موکب بزرگ غدیر توسط اهالی مسجد بجنورد  و فراخوان عمومی برای حضور در این جشن که با کاروان شادی و مراسم پیاده روی همراه است، نیز از دیگر برنامه های ارزشمند روز عید غدیر است که از ساعت 15 تا 22 روز جمعه در محل خیابان طالقانی غربی حدفاصل میدان شهید و تقاطع شریعتی(مخابرات) برگزا می شود.

 

همچنین برگزاری مسابقه خطبه غدیر توسط کانون مشکات اسفراین، برگزاری کارگاه های آموزشی غدیر شناسی در فاروج  ویژه خواهران کانون فاطمیون  و نیز برگزاری کارگاه تربیت فرزند از دیگر برنامه هایی است که می توان  نام برد.

 

حضور پرشور و نقش آفرین کودکان و نو جوانا ندر قالب برنامه های هنری تدارک دیده شده و اجرای سرود در محافل عمومی را می توان از جلوه های گفتنی و زیبای برنامه های این روزها و شبهای عیدانه توصیف و عنوان کرد.

 

پایان/