نگاهی به تلاش ولایی کاروان شادی غدیر در مناطق محروم خراسان شمالی
نگاهي به تلاش ولايي کاروان شادي غدير در مناطق محروم خراسان شمالي

نگاهی به تلاش ولایی کاروان شادی غدیر در مناطق محروم خراسان شمالی

فعالان کانون جعفر بن محمد عليه السلام مدرسه علميه امام صادق عليه السلام بجنورد، با همياري جهادگران مسجدي، سه روز ولايي و پر اميد را در چند منطقه محروم و روستايي خراسان شمالي به تصوير کشيدند، تلاشي که با استقبال مردم، و شادي را براي ساعاتي در اين مناطق به ارمغان برد.
شناسه خبر : 49336 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کاروان فرهنگی اهالی مسجد با نور امید و شادآفرینی در دل مناطق محروم حرکت خود را آغاز کرده است ودر سومین برنامه خود، پس از مناطق روستایی گیفان بجنورد و جلگه شوقان در دهه امامت و ولایت در جمع مردم روستاهای مانه و سملقان حاضر شدند.

 

برخی از این مناطق روستایی، "تشنگی زمین" چهره ای بی درخت  را در پیچ و خم و فرمان  خودروها ثبت کرده  بود و از نظر می گذراند، که البته در شادی و آرامش مردم این روستاها، قابی سبز و پر ازلبخند را می شد به تماشاگران گزارش های تصویری  و خوانندگان اخبار هدیه داد.

روز اول با روستای کیکانلو، بوربور، کشک آباد  و بازاره قارناس شکل گرفت و با بازی های کودکانه و شوق رقابت و دریافت جایزه همراه بود.

 

 روز دوم تختمیش، استاد و توپ چنار صبح روز کاروان را رنگ بخشید و عصر نیز اهالی مسجد و کانون "صبا" روستای محمد آباد میزبان بود  و شب نیز کانون رمضان در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای خرمده شرقی اهالی روستاهای اطراف را هم دعوت کرده بود و مراسم شب عید با همراهی همسایه ها برگزار شد.

 

روز سوم و کاروان شادی عید غدیر را به روستاهای فتح الله، کالیمانی و گزآباد برد و خنده بر لب های کودکان نشست و شوق عید دو چندان شد.

«محمدجواد یزدانی» مدیر پرتلاش کانون فرهنگی هنری "جعفر بن محمد علیه السلام" بجنورد که استاد حوزه علمیه است وحرکت های فرهنگی تأثیرگذاری با همراهی نیروهای جوان و جهادگر تاکنون برنامه ریزی و اجرا کرده است، کمی در این باره توضیح داد و گفت: اجرای برنامه های مفرح و آموزنده، همراه با مراسم جشن در مناطق روستایی با تلاش کاروان فرهنگی اهالی مسجد،   برنامه ریزی و اجرا شد.

 

وی ادامه داد:   این کاروان از چهارشنبه 14 تیرماه عازم این روستا ها شد و تا روز جمعه 16 تیر و همزمان با عید غدیر برنامه های شاد و فرهنگی به ویژه برای کودکان اجرا کرد.

 

حجت الاسلام یزدانی حضور نوجوانان و شور و نشاط کودکان را از ویژگی های برنامه های این کاروان علوی ذکر کرد و افزود:  اجرای سرود، آموزش مفاهیم دینی با موضوع ولایت درقالب زبان بازی و مسابقه به کودکان و نوجوانان و نیز سخنرانی از اهم برنامه های این کاروان در مناطق روستایی نام برده بود.

 وی در توضیح تکمیلی یادآور شد: همچنین پیش از این و در ایام فرخنده میلاد حضرت علی علیه السلام و  دهه فجر و نیز ایام میلاد منجی عالم بشریت، این کاروان، عموم مردم مناطق روستایی گیفان بجنورد و منطقه جلگه شوقان جاجرم را میهمان برنامه های خود کرده است.

 

پایان/