« به رسم زینب» و به دعوت شهدا دختران محجبه نوجوان بجنوردی، هم پیمان شدند
« به رسم زينب» و به دعوت شهدا دختران محجبه نوجوان بجنوردي، هم پيمان شدند
با هدف تبیین عفاف و حجاب و نقش اجتماعی دختران؛

« به رسم زینب» و به دعوت شهدا دختران محجبه نوجوان بجنوردی، هم پیمان شدند

دورهمي «به رسم زينب» به همت اهالي مسجد و بانوان فرهنگي بجنورد، با موضوع تبيين نقش اجتماعي و فرهنگي دختران و تأسي از شهدا، در آستانه روز ملي عفاف و حجاب، در محل گلزار شهداي اين شهر برگزار شد.
شناسه خبر : 49354 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، بعضی می گویند "همت" است و برخی دیگر "قسمت" اما نه به راستی "دعوت " بود؛ دعوتنامه از سوی شهید آمده بود، و در خط اول نوشته بود از طرف شهید «علیرضا مجیدی»  و دعوت شدیم که معنای زندگی را بفهمیم  و ...

 دختران نوجوان مسجدی محلات مختلف شهر بجنورد با دعوتنامه هایی که هر کدام مزین به نام  شهیدی بود، دردورهمی «به رسم  زینب» پای مزار شهدای گلگون کفن این شهر در جوار امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر علیه السلام  گرد هم آمدند.

دختران با رنگ زیبای حجاب و تاسی از شهدا آمدند و درخطوط کتاب «من میترا نیستم» با زندگی شهید زینب کمایی و نقش اجتماعی و اثرگذار دختران آشنا شدند و برای ادامه راه شهدا پیمان بستند.

این مراسم زیبا عصر یکشنبه 18 تیرماه  و در آستانه روز ملی عفاف و حجاب تدارک دیده و اجرا شد.

«میترا کمایی» در هشتم خردادماه سال ۱۳۴۶ در آبادان و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. میترا فرزند ششم خانواده بود.

او همیشه در اعتراض به نامی که برایش انتخاب کرده بودند، می‌گفت: «مادربزرگ، این هم اسم بود برای من انتخاب کردی؟ اگر در آن دنیا از شما بپرسند که چرا اسم مرا میترا گذاشته‌اید، چه جوابی می‌دهید؟ من دوست دارم اسمم زینب باشد. من می‌خواهم مثل زینب سلام الله علیه باشم.»

«زینب کمایی» در جریان شکل‌گیری راهپیمایی درخصوص اعتراض به بدحجابی و بی‌حجابی در آخرین نفس‌های سال ۱۳۶۰ و نزدیک به سال نو، به عنوان یکی از سردمداران راهپیمایی حضور داشت و شناسایی شد. چند روز بعد از این جریان، در اولین شب فروردین سال ۱۳۶۱، وی  در مسیر بازگشت از مسجد به خانه، توسط منافقین ربوده شده و با گره زدن چادرش او را به شهادت رساندند. پیکر شهیده کمایی ۳ روز بعد در نزدیکی منزل ایشان کشف و همزمان با تشیع پیکر ۳۶۰ شهید عملیات فتح‌المبین در اصفهان تشیع و به خاک سپرده شد.

 

پایان/