اوقات فراغت بچه مسجدی ها با عَلَم حسین(ع) راهی کربلا می شود
اوقات فراغت بچه مسجدي ها با عَلَم حسين(ع) راهي کربلا مي شود
در خراسان شمالی؛

اوقات فراغت بچه مسجدی ها با عَلَم حسین(ع) راهی کربلا می شود

محرم در راه است؛ فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي به ويژه نوجوانان و جوانان که اين روزهاي گرم تابستاني در رونق بخشي به فعاليت هاي اوقات فراغت تلاش مي کنند، مهياي ميزباني از عزاداران حضرت سيد الشهدا عليه السلام مي شوند.
شناسه خبر : 49544 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۰:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ صلی الله علیک یا اباعبدالله؛ تنها 48 ساعت مانده است به عَلَم های افراشته، صدای زنجیر و سنج و طبل و غوغای روضه و خودنمایی شال ِسیاهِ بارانی ِمحرم، محرمی که در راه است و کاملا نزدیک ما و این سوال پرتکرار و زیبا  که روضه کجا می روی؟ آدرس می دهیم و به کوچه ها و خیابان ها و مساجد عزادار می رسیم.

محرم،  اشتیاقِ آمدن هاست،  کسی از کسی نمی خواهد، راه، راه آمدن است و جلوه ی ماندن و معناش  توان دل، عمومی و همگانی است؛ هرکسی به جایی تعلق دارد و همه دل ها به حسین، با شروعی ناتمام، که حال اتصال به کاروان کربلا را زیر پوستمان می دواند، مساجد و هیئات و کانون های فرهنگی هنری مساجد، هر کدام گوشه ای از پرچم عزای 72 تن را  به دلی ابری می آویزد و جستجو برای شعورِ تسلیم و حرکت در پی جستن ِ راه های کربلا،  آغاز می شود.

زمان، زمان ِ روشنِ پیوستن است، هر گوشه از مساجد دارد نقش "یا ثارالله" می گیرد و نقش می بندد بر قدم های استوار  نوجوانان و جوانانی که روزهای  فراغت تابستان را در مسجد یافته اند و خود را  به مرکز این اتصال رسانده اند.

دست ها بر سینه و قلب ها راهی کربلاست، بانوانی که پای چرخ خیاطی، پرچم های عزاداری مسجد را می دوزند، بچه های مسجد کنار ستون ها، پای پنجره، روی چهارپایه و صندلی ها، پرده های سوگواری دوخته شده را روی دیوارهای ورودی و دورتا دور شبستان می آویزند، داربست ها با انبردست و پیچ و مهره  به هم وصل می شود و دل ها نیز به شوق زمزمه زیارت عاشوراهای شبانه...

 هیئات عَلَم می شود، خیمه ها به پا، کلاس های آموزشی و فعالیت های ویژه ایام فراغت کانون های مساجد با موضوع استقبال از محرم از پی اش می آید، بچه ها و پرچم ها شکل تازه مسجداست و زمزمه ی "یا حسین علیه السلام"، نویدِ تازه رویش های تربیتی.

گروه ها و کانال های مجازی پر شده است از تصاویر منعکس شده بچه های مسجد که یا روی داربست ها در تقلای برپایی موکب عزاداری و پذیرایی اند، یا پرده های سوگ  را به تن معابر و مساجد می پوشانند.

ایستگاه های نقاشی کودکانه با موضوع امام حسین علیه السلام و داستانِ پر داستانِ همراهی یارانش برنامه ریزی شده و دارد کم کم اجرا می شود، محافل کتابخوانی و هسته های خوانش کتاب خواهران و برادران در کانون های فرهنگی هنری مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی، عزم خود را برای مطالعه  کتاب های "همرزمان حسین(ع)" و "آفتاب در مصاف" جزم کرده اند، و راه و رسم جدی تری به خود می گیرد و  از خوانش به مطالعه و تحلیل و اندیشه، تغییر مسیر و هدایت می شود.

پوسترهای فراخوان سوگواری و کلیپ های دعوت به مشارکت برای برگزاری عزای حسین بن علی علیه السلام، نام روضه خوان  و سخنران های مختلف و نشست های فرهنگی و بصیرتی به علاوه  زمان و مکان  برگزاری، به سوال "روضه کجا برویم" های ما پاسخ می دهد.

عکس پروفایل ها و آیدی کانون ها و فعالان کانون های مساجد در پیام رسان های ایرانی و خارجی، شکل محرم و ترجمه سید و سالار شهیدان می شود، نام اباعبدالله الحسین علیه السلام  و راه او، هم در جهان قابل دسترس و هم در دنیای فیلتر شده، جانمایه توسل ها و تمسک جویی  قرار می گیرد و هشتک های حسینی ترند می شود...

 سلام بر حسین علیه السلام

سلام بر فرزندان  حسین علیه السلام

سلام بر اصحاب حسین علیه السلام

 سلام بر سوگواران و گریه کنندگانِ بر حسین علیه السلام

 

پایان/