تبدیل زمین پرزباله به سینما / ابتکار کانون امام هادی(ع) بجنورد شادی تماشای فیلم را به بچه های محله هدیه داد
تبديل زمين پرزباله به سينما / ابتکار کانون امام هادي(ع) بجنورد شادي تماشاي فيلم را به بچه هاي محله هديه داد
با قابلیت سینما سیار؛

تبدیل زمین پرزباله به سینما / ابتکار کانون امام هادی(ع) بجنورد شادی تماشای فیلم را به بچه های محله هدیه داد

بچه هاي محله کم برخوردار و آسيب پذير کوي امام هادي عليه السلام بجنورد در عمل ابتکاري مدير و فعالان کانون فرهنگي هنري مسجد اين محله، در منطقه خود، اکران فيلم و سينما را تجربه کردند.
شناسه خبر : 49578 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کانون فرهنگی هنری  امام هادی علیه السلام مسجد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف بجنورد، زمین خالی و خطرآفرین این محله را به سینما و محیطی فرهنگی تبدیل کرد و بچه ها شادی را پای سینما سیار و برای نخستین بار تماشا کردند.

زمینی که پیش از این در هر بازدید از این محله، در لیست اعتراضات عمومی آن قرارداشت و بیشتر شبیه محل جمع آوری زباله شده بود تا زمینی کاربردی مقابل مسجد محل، با بهره مندی از قابلیت سینما سیار، تبدیل به محلی فرهنگی و سینمایی تابستانی شد.

«ابوالفضل سلطانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام هادی علیه السلام مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف از تهیه بلیط فیلم  برای نوجوانان گفت و توضیح داد: 150 نوجوان از این برنامه بهره مند شدند.

وی همچنین توضیح داد: زمین خالی پر از زباله محله  را پاکسازی و تمیز کردیم، صندلی ها مقابل پرده سینما چیده شد و شبی خاطره انگیز برای نوجوانان محله رقم خورد.

گفتنی است؛ قابلیت سینمای سیار، ویژه مناطق فاقد سینما از سوی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان با پی گیری های ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی به این ستاد واگذار شده و تاکنون در شهرها و مناطق مختلف روستایی و محروم و نقاط مرزی استان و نیز نهادهای آموزشی ویژه دانش آموزان و دانشجویان  فیلم اکران شده است.

 

پایان/