اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی با عاشقانه حسینی
اوقات فراغت کانون هاي مساجد خراسان شمالي با عاشقانه حسيني

اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی با عاشقانه حسینی

حجت الاسلام پاکدامن، تلاش براي تربيت نيروي انقلابي و مسجدي و شکل گيري تشکيلات منسجم و کارآمد در مساجد، را اولويت برنامه هاي اين کانون ها نام برد، گفت: کلاس هاي اوقات فراغت با برنامه هاي سوگواري دهه اول محرم، وجه متمايز و ارزشمند تري به اقدامات تربيتي و آموزشي، اين کانون ها داده است.
شناسه خبر : 49907 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۴

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با بیان این مطلب، گفت: شروع کلاس های اوقات فراغت با برنامه های عزاداری و سوگواری دهه اول محرم مقارن شد که این موضوع وجه متمایز و ارزشمند تری به اقدامات تربیتی و آموزشی داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه  از فعالیت بیش از 100 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: تا کنون نزدیک به 80 کانون فعالیت ها و کلاس های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده اند که  علاوه بر کلاس های مختلف هنری و علمی و قرآنی، مسابقات فرهنگی و تقویت پایگاه های قرآنی، ساخت مستند از فعالیت های اوقات فراغت، حمایت از تولید اثر آوایی و سرود با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران  را در بردارد.

وی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در نقاط مختلف شهری و روستایی استان، تشکیل هیئت های ویژه نوجوانان، راه اندازی مهد حسینی و غرفه های نقاشی کودکان و نوجوانان، برگزاری کلاس های آموزش قرآن در رشته های مختلف روخوانی و روانخوانی و نیز حفظ و نشست های تبیینی و تفسیر قرآن  را نیز اعلام کرد.

 

وی همیاری و مشارکت را ویژگی فعالان کانون های مساجد استان در طراحی و اجرای برنامه های مسجدی عنوان کرد، به طور نمونه به  مشارکت 108 کانون فرهنگی هنری استان در طرح نذری کمک به نیازمندان در ایام عیدانه دهه امامت و ولایت و در آستانه ماه محرم خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: فعالان کانون ها مساجد با همراهی خیرین این مساجد، مبلغ  360 میلیون تومان مشارکت کردند و 180 دام قربانی و گوشت آن در قالب بسته های نذری و یا اطعام و طبخ غذای گرم بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام پاکدامن، همچنین در ادامه مطلب فوق افزود: این طرح با همیاری موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا، با عنوان  «5 هزار مسجد، 5 هزار قربانی» ویژه اعیاد قربان و غدیر برنامه ریزی شد که از سوی موسسه مبلغ یک میلیارد و 80 میلیون تومان به کانون های مشارکت کننده برای خرید دام و ذبح  و توزیع بین نیازمندان، پرداخت شد.

وی توجه به موضوع انس به مطالعه و کتابخوانی، را از اولویت ها  عنوان کرد و گفت: تلاش داریم با تشکیل هسته های کتابخوانی  و خوانش وتحلیل کتاب های ارزنده با اولویت مجموعه ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم این موضوع گسترش یابد.

 

پایان/