تلاش برای تربیت دختران حسینی به شیوه کانون روستایی حضرت علی اکبر(ع)
تلاش براي تربيت دختران حسيني به شيوه کانون روستايي حضرت علي اکبر(ع)

تلاش برای تربیت دختران حسینی به شیوه کانون روستایی حضرت علی اکبر(ع)

تلاش هاي خواهران کانون فرهنگي هنري حضرت علي اکبر عليه السلام مسجد امام حسن مجتبي عليه السلام به شکل ويژه، موضوع تربيتي و رشد اخلاقي دختران نوجوان و جوان اين روستا را با پيروي از مکتب حسين عليه السلام در اولويت برنامه هاي خود قرار داده است.
شناسه خبر : 49913 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر علیه السلام روستای ینگه قلعه بجنورد، در فضای تازه ساخت مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام و محله ای  نیمه  روستایی و خیابان های آسفالت وجدول کشی شده و مسافتی نه چندان دور از مرکز شهر بجنورد قرار دارد، کانونی با شاکله جوان و نورس، که دختران نوجوان و جوا محور برنامه ریزی و برنامه های آموزشی و فرهنگی آن هستند.

به گفته «حمیده باقری»، رابط فعال و پرتلاش حوزه خواهران این کانون، برنامه های فرهنگی و هنری این مسجد  با چشم انداز رشد فکری و فرهنگی دختران این روستا ترسیم و اجرا  می شود.

وی توجه به موضوع ازدواج آگاهانه و به هنگام و اهمیت تحکیم بنیان خانواده و نیز بحث جمعیت و تربیت فرزند، آموزش این موارد به دختران جوان  را در عناوین برنامه های اجراشده نام برد و گفت: در این باره به مشارکت و همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی کارگاه "زندگی پویا" با حضور اساتید خانواده و مشاورین تربیتی برگزار شده است.

 

باقری، توجه به آموزش ضرورت عفاف و حجاب با برنامه های متنوع و اردوهای آموزشی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش کردیم تا فضایی فراهم شود که کودکان و نوجوانان با چرایی حجاب و اهمیت آن آشنا شوند و در عملی نمادین به امام زمان قول دادند که محافظ حجاب باشند.

وی تشکیل هیئت نوجوانان مسجد با حضور پرشور دختران عضو کانون را در ایام محرم اعلام کردو گفت: این هیئت  که با نام نوجوانان ابن الزهرا سلام الله علیها  رونق گرفته شاهد عزاداری و سوگواری دختران نوجوان در این ایام است.

 رابط خواهر کانون حضرت علی اکبرعلیه السلام روستای ینگه قلعه  بجنورد، اجرای هفتگی سه شنبه های مهدوی را ویژه دختران، در جمعی دوستانه و محکم از برنامه های دیگر عنوان کرد و گفت: در هفته جاری در جمعی دخترانه ضمن عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران شهیدش، عمل شنیع قرآن سوزی هتاکان را محکوم کردند.

 

پایان/