کانون حضرت علی اکبر (ع) بجنورد پایگاه انس نوجوانان با فرهنگ عاشورا
کانون حضرت علي اکبر (ع) بجنورد پايگاه انس نوجوانان با فرهنگ عاشورا

کانون حضرت علی اکبر (ع) بجنورد پایگاه انس نوجوانان با فرهنگ عاشورا

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در کانون حضرت علي اکبر عليه السلام روستاي ينگه قلعه بجنورد حضور يافت و از فعاليت هاي اوقات فراغت اين کانون بازديد کرد.
شناسه خبر : 50587 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 مرداد ماه، به روستای ینگه قلعه بجنورد رفت و در جریان نحوه برگزاری کلاس های تابستانه کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر علیه السلام مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام ان روستا قرار گرفت.

 

تلاش برای تربیت دختران مسجدی و پیرو مکتب حسین از ویژگی های این کانون روستایی است، که برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی پویا با حضور اساتید خانواده و مشاورین تربیتی، را می توان نام برد.

 

در این باره تشکیل هیئت نوجوانان ابن الزهرا سلام الله علیها در ایام محرم، با حضور پرشور دختران عضو کانون از جمله مواردی بود که می شد در قسمت های مختلف محل برگزاری کلاس ها مشاهده کرد.

 

حجت الاسلام پاکدامن، از کلاس های فرهنگی هنری این کانون از جمله کلاس نقاشی، خوشنویسی، آموزش قرآن  و جزء سی قرآن با آموزش جلد یکم کتاب "مائده های آسمانی"، نیز نحوه فراهم سازی فضای آشنایی و انس با فرهنگی ایثارو شهادت با معرفی شهدا به صورت نمایشگاه دائمی کوچک ویژه دختران نوجوان  بازدید کرد.

 

وی همچنین از راهکارهای این کانون در مورد توجه قرار دادن دختران کودک و نوجوان به موضوع ضرورت  عفاف و حجاب با برنامه های متنوع و اردوهای آموزشی و فرهنگی و مطرح کردن چرایی حجاب و اهمیت آن و اینکه دختران به  امام زمان قول داده اند که محافظ حجاب باشند، نیز در این بازدید مطلع شد.

 

 

پایان/