بهترین مدل رشد تربیتی و اخلاقی، اتصال به مسجد است
بهترين مدل رشد تربيتي و اخلاقي، اتصال به مسجد است
در نشست کانون مسجد با حوزه علمیه فاروج مطرح شد؛

بهترین مدل رشد تربیتی و اخلاقی، اتصال به مسجد است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در حوزه علميه خواهران شهرستان فاروج حضور يافت و با هدف هم افزايي در ارتقاء فعاليت کانون ها و رونق مساجد، نشستي هم انديشي با مدير اين حوزه و کانون فرهنگي هنري فاطميون برگزار کرد.
شناسه خبر : 50642 تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ نشست هم اندیشی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسانش مالی با مدیر حوزه علیمه فاطمیون شهرستان فاروج و کانون رابط شبکه رابطین کانون ها در این شهرستان با هدف ارتقاء فعالیت های کانون و برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی و نیز بازدید از اقدامات اوقات فراغت  تابستانه این کانون برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، در این نشست مهمترین مدل رشد و تربیت اجتماعی و دینی را اتصال به مسجد عنوان کرد و  گفت:  در این باره کانون های مساجد می توانند با فراهم آوری فضای انگیزشی و تلاش بیشتر، زمینه رشد طلاب را هم فراهم کنند.

 

وی در ادامه  با عنوان اینکه هر اندازه حوزه اندیشه به میدان عمل نزدیکتر باشد، کارهای فرهنگی دقیق تر انجام میشود، افزود: با بهرهمندی از فضای فرهنگی و تربیتی کانون های مسجد و بهره مندی از طلبه های جوان دربرنامه های این کانون ها تلاش داریم تا با اتصال بیشتر طلاب جوان  به مسجد فراهم شود و به نوعی کانون میتواند فضای کارآموزی برای طلبه ها باشد.

حجت الاسلام پاکدامن، همچنین در تکمیل سخنان خود اعلام کرد: از سوی نوجوانانی که از دل مسجد راه طلبگی و فراگیری دروس حوزه را  انتخاب می کنند، در این عرصه تاثیرگذار و ماندگارتر هستند، لذا بهترین مدل جدذب برای حوزه های علمیه نیز مسجد است.

 

وی تشکیل هسته های خوانش کتاب  با هدف  انس با کتابخوانی و ارتقاء قدرت مباحثه جمعی را نیز مورد توجه قرار داد و برای تامین کتاب های این هسته ها از جمله کتاب ارزشمند "طرح کلی اندیشه های اسلامی در قرآن" اعلام آمادگی کرد.

 

«رحیمه رجعتی»، مدیر حوزه علمیه فاطمیه و نیز مدیر کانون  فرهنگی هنری فاطمیون فاروج، از فعالیت ها و برنامه های این حوزه علمیه و همچنین کانون فرهنگی هنری گفت و مباحث آموزشی و فرهنگی و تربیتی را مورد توجه قرار داد.

 وی که رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فاروج نیز بر عهده دارد، از تلاش برای برگزاری کارگاه های "زندگی پویا"  ویژه کانون های این شهرستان نیز خبر داد و در صددیم تا این موضوع به زودی محقق شود.

 

 

 پایان/