«مسجد کانون نشاط» در بازدید از سه کانون فرهنگی هنری مسجد شیروان
«مسجد کانون نشاط» در بازديد از سه کانون فرهنگي هنري مسجد شيروان

«مسجد کانون نشاط» در بازدید از سه کانون فرهنگی هنری مسجد شیروان

نحوه برگزاري کلاس هاي طرح تابستاني «مسجد کانون نشاط» و فعاليت هاي اوقات فراغت در سه کانون فرهنگي هنري شهرستان شيروان با حضور کارشناسان حوزه فرهنگي ستاد کانون هاي مساجد خراسان شمالي بازديد شد.
شناسه خبر : 50719 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ امور فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی با حضور در کانون های "شهدای شهرک ولیعصر" مسجد مسلم بن عقیل علیه السلام، "امیر المومنین(ع)" مسجد محمد رسول الله(ص) شهرک روستایی امام رضا(ع) دهستان تکمران و نیز کانون "انصار المهدی(عج)" مسجد محمد رسول الله (ص) شیروان، از فعالیت ها و کلاس های اوقات فراغت این کانون ها بازدید کردند.

 

بر این اساس و در سفری یک روزه، ابتدا کانون فرهنگی هنری "شهدای شهرک ولیعصر(عج)" مسجد مسلم بن عقیل(ع) در یکی از مناطق حاشیه و آسیب پذیر شهر شیروان میزبان حوزه فرهنگی بود و کارشناسان حاضر همراه کلاس های هنری و قرآنی این کانون شدند.

 

کانون  "انصار المهدی(عج)" مسجد محمد رسول الله (ص)  شیروان در دیگر منطقه کم برخوردار این شهر  مقصد بعدی بود و این مسجد که بنای آن به تازگی احداث شده، با توضیحات  «رسول نیکوییان» از فعالان و رابط کانون اقدامات انجام گرفته را از تشکیل گروه سرود، توجه به برگزاری کلاس های تربیتی، تشکیل هیئت هفتگی و به راه بودن چایخانه حضرت زهرا(س) و پذیرایی از عزادارن حسینی، فعالیت کتابخانه مسجد و استقبال خواهران  در گزارش های خود عنوان کرد و راه اندازی کتابخانه ویژه برادران نیز در برنامه های آتی مسجد و کانون فرهنگی هنری ارائه کرد.

 

در این بازدید ها همچنین نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، به مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)رفتند و ضمن پی گیری درخواست تأسیس کانون در این مسجد، در جریان فعالیت های فرهنگی آن نیز قرار گرفتند.

 

دهستان تکمران و شهرک روستایی امام رضا(ع)و حضور در کانون "امیرالمومنین(ع)"مسجد محمد رسول الله(ص)، برنامه بعدی بود، آموزش قرآن، نشست های بصیرتی و تلاش برای رونق ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، برگزاری کلاس های تقویتی دروسی همچون زبان انگلیسی و تشکیل کلاس های فرهنگی و هنری را می توان از جمله اقدامات این کانون در ایام تعطیلات تابستان ویژه خانواده ها و کودکان و نوجوانان نام برد.

 

پایان/