جاجرم؛ از نشست های فرهنگی با ارکان مسجد تا تقدیر از فعالان برنامه های تابستانه
جاجرم؛ از نشست هاي فرهنگي با ارکان مسجد تا تقدير از فعالان برنامه هاي تابستانه

جاجرم؛ از نشست های فرهنگی با ارکان مسجد تا تقدیر از فعالان برنامه های تابستانه

کارشناسان مسئول حوزه فرهنگي و نيز پشتيباني و توسعه ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان شمالي در تعدادي از کانون هاي روستايي شهرستان جاجرم حضور يافتند و در نيم روزي فرهنگي همراه برنامه هاي تابستانه اين کانون ها شدند.
شناسه خبر : 50795 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۷

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ برنامه های سه کانون فرهنگی هنری در جلگه شوقان از توابع شهرستان جاجرم با حضور نمایندگانی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسانش مالی مورد ارزیابی قرار گرفت و نشست های فرهنگی  با ارکان مساجد و همراهی رابط کانون های این منطقه نیز برگزار شد.

 

کانون فرهنگی هنری "رسول اعظم صلی الله علیه وآله وسلم" مسجد جامع روستای طبر جاجرم، اولین مقصد همراهی با برنامه ها تابستانه و کلاس های اوقات فراغت اعضای این کانون بود، که برگزاری کلاس های آموزش روخوانی و حفظ قرآنی کریم همراه با آموزش داستان های قرآنی، برگزاری کلاس های هنری و آموزش نقاشی، شعر، صنایع دستی همچون مکرومه بافی و قلاب بافی را می توان از اهم کلاس های این کانون در تابستان جاری معرفی کرد.

 

"جهان تاب" مدیر این کانون تهیه کتاب های جدید برای کتابخانه کانون  و توسعه حلقه های کتابخوانی و نیز کلاس های تقویت دروس پایه و زبان انگلیسی را نیز مورد توجه قرار داد و اعلام کرد و کلاس ها برای سنین 7 تا 12 سال ئ 12 تا 15 سال برنامه ریزی و اجرا شد و هم انون جلسات پایانی ر می گذراند.

 

مقصد بعدی، روستای  قراجه رباط  و کانون فرهنگی هنری "حجاب" در مسجد این روستا بود، که با فعالیت «مریم عباسی»  مدیر پرتلاش  این کانون مراسم قدردانی از فعالان کلاس های اوقات فراغت برگزار شده در ایام تابستان جاری برگزارشد و 16  نفر از فعالان این کلاس ها  نیز با اهداء هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

نشست فرهنگی و بازدید از فعالیت های کانون "شهید چمران" مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای دو برجه برنامه پایانی این بازدید ها بود، که کلاس های آموزشی از جمله قرآنی،  شیرینی پزی، گلدوزی، ریاضی و قرآن  و زبان انگلیسی  در ایام تابستان در این کانون برگزار شد.

منابع کتابخانه ای جدید، برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی و حضور مشاورین در این روستا از جمله مطالبات  مطرح شده از سوی فعالان این کانون می توان نام برد.

 

پایان/