«مسجد؛ کانون نشاط» حلقه اتصال نوجوانان به اتفاقات فرهنگی مسجدی در روستای گریوان بجنورد
«مسجد؛ کانون نشاط» حلقه اتصال نوجوانان به اتفاقات فرهنگي مسجدي در روستاي گريوان بجنورد
با همراهی دو کانون فرهنگی هنری مسجد؛

«مسجد؛ کانون نشاط» حلقه اتصال نوجوانان به اتفاقات فرهنگی مسجدی در روستای گریوان بجنورد

فعالان دو کانون مسجد روستايي "مهدي ياوران" و "شهداي گريوان" بجنورد، با همراهي نهاد هاي مختلف و اهالي مسجد، طرح تابستاني «مسجد؛ کانون نشاط» را به حلقه اتصال دانش آموزان به مسجد تبديل کردند.
شناسه خبر : 51039 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ روستای گریوان، 45کیلومتر از مرکز  شهر بجنورد  فاصله دارد، جاده ای کوهستانی با آسمانی پوشیده از برگهای سپیدار و گردو که دورنمایی سبز را در اولین پیچ ها به نگاه دقیق تماشا می سپرد، فرعی با فراز و نشیب مزرعه های کلم، ورودی روستا را نشان می دهد.

 

روستایی که اهالی در کلمات جمله های ترکی ساده شان، وقتی خودشان را معرفی می کنند، کمتر پیش می آید که "گریوانی" نام خانوادگی شان نباشد.

 

روستا دو مسجد بزرگ دارد؛ مسجد جامع و مسجد صاحب الزمان (عج)  و هر مسجد تشکیلاتی و کانون فرهنگی هنری مجزایی را در دل خود جا داده است؛ کانون فرهنگی هنری "شهدای گریوان" و "مهدی یاوران".

 

حجت الاسلام گریوانی، امام جماعت پر تلاش گریوان، با همکاری دو کانون مسجد این روستا با تعامل و همراهی، دستی به صورت برنامه های اوقات فراغت کشیدند و با کمک طرح تابستانی «مسجد،کانون نشاط»  راه روشنی را به کودکان و نوجوانان و دانش آموزان نشان دادند.

 

بچه های مدرسه شهید علی گریوانی روستا، با همراهی "یوسف گریوانی"، مدیرکانون مهدی یاوران که این روزها در سفر کربلای معلی به سر می برد، "حدیث گریوانی"، مدیر کانون شهدای گریوان و "فریده گل حسنی"، کتابدار کتابخانه عمومی روستا که به تازگی راه اندازی شده، جمع صمیمی تشکیل دادند و فضای آموزشی و فرهنگی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان فراهم شد.

 

کارگاه آموزشی با موضوع عفاف و حجاب و همینطور کلاس های آموزش قرآن، نقاشی، گلدوزی، طراحی پوستر  و کلیپ،  زبان انگلیسی، فوتسال و تکواندو دفاع شخصی از جمله برنامه های تدارک دیده شده اوقات فراغت بود که 90 کودک و نوجوان 7 تا 14 سال را در تعطیلات تابستان دور خود جمع کرد.

 

مسجد و حسینیه، مدرسه، کتابخانه، سالن ورزشی روستا محل آموزش بچه ها بود و هفت مربی خواهر و برادر، تلاش کردند تا اتفاق های آموزشی درست و بموقع و اثربخش باشد.

 

همه موارد عنوان شده گزارشی بود که پس از بازدید نمایندگان حوزه فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از اجرای طرح «مسجد،کانون نشاط»  در روستای گریوان قابل مشاهده و در خور تحسین بود.

 

گفتنی است، تاکنون فعالیت های اوقات فراغت نزدیک به 100 کانون فرهنگی هنری مسجد استان خراسان شمالی در سامانه  بچه های مسجد ثبت شده است.

 

پایان/