لحظاتی از شوق مسجدی نوجوانان عضو پنج کانون در مساجد بجنورد/ از برگزاری کلاس های امام شناسی تا سواد رسانه
لحظاتي از شوق مسجدي نوجوانان عضو پنج کانون در مساجد بجنورد/ از برگزاري کلاس هاي امام شناسي تا سواد رسانه

لحظاتی از شوق مسجدی نوجوانان عضو پنج کانون در مساجد بجنورد/ از برگزاری کلاس های امام شناسی تا سواد رسانه

پنج کانون "شهيد محمد کلاته" روستاي باقرخان بجنورد، کانون "انديشه" روستاي قره خانبندي و نيز کانون شهداي ترور، انقلاب و علامه اميني(ره) شهرستان بجنورد است، در بازديد نيم روزي سه شنبه 13 شهريور ماه، کارشناسان حوزه فرهنگي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي بخشي از فعاليت هاي انجام شده در ايام فراغت تابستان را در قالب گزارشي چند دقيقه اي ارائه کردند.
شناسه خبر : 51057 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ کارشناسان حوزه فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسانش مالی در نیم روزی پر تلاش از فعالیت های پن کانون مسجد شهری و روستایی بجنورد حضور یافتند و پس از بازدید از کلاس های اوقات فراغت که اغلب روزهای پایانی فراغت تابستانی را سپری می کنند، به مدیران و فعالان این کانون ها خدا قوت گفتند.

 

ابتدا و در نخستین دیدار، همراه 20 تن از پسران نوجوان کانون مسجد انقلاب بجنورد شدند، که آمده بودند برای مسابقه فوتسال و  در کلاس ورزشی برنامه شده از سوی کانون شرکت کرده بودند.

 به گفته  حجت الاسلام«رضا جواهری»، مدیر کانون، تشکیل هیئت نوجوانان، برگزاری کلاس های آموزش احکام و عقاید، آموزش قرآن، برگزاری برنامه های اردویی  و ورزشی را از دیگر برنامه های این کانون می توان نام برد.

 

کانون شهید محمد کلاته مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) دیگر کانون بود که که دانش آموزان 9 تا 15 سال  در حلقه قرآنی، علاوه بر روخوانی و روانخوانی قرآن، اذان، مکبری  و مداحی هم روزانه پیش از اقامه نماز  آموزش می بینند.

 

حلقه کتابخوانی کودکان روستای قره خانبندی به همت "فاطمه ایزانلو" مدیر پر تلاش این کانون، تصویر زیبای دیگری در این نیم روز فرهنگی بود و بچه های مسجد با وجود کمبود ابزار  و منابع کتابخوانی از جمله کتاب، از همان انگشت شمارهای موجود، باهم کتاب می خواندند و با راهنمایی مربی شان کتاب خوانده شده را نقاشی می کردند.

 

این کانون علاوه بر کودکان برای نوجوانان و مادران نیز نشست های کتابخوانی نه تنها در فصل تابستان بلکه در دیگر ایام سال دایر کرده و دورهمی با هم کتاب می خوانند.

آموزش نقاشی و عروسک بافی، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، برگزاری اردوی درون روستایی، برگزاری کارگا های مهارت زندگی نیز در میان برنامه های اوقات فراغت این کانون می توان نام برد.

 

دو کانون شهدای ترور مسجد جواد الائمه علیه السلام و علامه امینین (ره) مسجد قدس، در دو منطقه کم برخوردار شهر بجنورد دیگر کانون های بود که فعالیت های آنها بازدید شد.

حضور امام جماعت فعال و همراه نوجوانان و برنامه های تابستانه، از مهمترین ویژگی  های این کانون ها است که کلاس های امام شناسی، سواد رسانه، آموزش زبان انگلیسی، قرآن، نقاشی و اخلاق و احکام اسلامی در تابستان ویژه نوجوانان در این دو کانون برگزار شد.

 

پایان/