جوانان قمر بنی هاشم(ع) در روستای باغچق آماده پیاده روی جاماندگان اربعین شدند
جوانان قمر بني هاشم(ع) در روستاي باغچق آماده پياده روي جاماندگان اربعين شدند

جوانان قمر بنی هاشم(ع) در روستای باغچق آماده پیاده روی جاماندگان اربعین شدند

پياده روي روستايي جاماندگان اربعين حسيني به همت اهالي مسجد روستاي باغچق بجنورد و اعضاي کانون "جوانان قمر بني هاشم عليه السلام"، صبح فردا، چهارشنبه همزمان با فرا رسيدن 20 صفر و اربعين حسيني برگزار مي شود.
شناسه خبر : 51058 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۳۹

«حمیده مهدی پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری "جوانان قمر بنی هاشم علیه السلام"  مسجد جامع روستای باغچق با اعلام این خبر به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: این پیاده روی صبح فردا و برای دومین سال پیاپی، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، تدارک دیده و اجرا می شود.

 

وی  افزود: مسجد جامع روستای باغچق مبداء حرکت این پیاده روی است که تا امام زاده محمدرضا علیه السلام روستای لنگر ادامه دارد.

 

مهدی پور همچنین اعلام کرد: آغاز برنامه و همقدمی عزاداران حسین علیه السلام از ساعت 9 صبح خواهد بود.

وی برگزاری مراسم عزاداری و مداحی و سینه زنی، قرائت دعای پرفیض زیارت اربعی امام حسین علیه السلام، سخنرانی و اقامه نماز ظهر و عصر از جمله برنامه های این پیاده روی اعلام کرد.

 

گفتنی است؛ بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 9 شهرستان استان به صورت محوری و شهرستانی راهپیمایی جاماندگان اربعین برنامه ریزی و برگزار می شود که در بجنورد ساعت 9 صبح از میدان شهید به سمت امامزاده سید عباس(ع)، در شیروان از امامزاده نقی الهادی(ع) به سمت امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت ساعت 16 و در اسفراین ساعت 9 صبح از میدان امام خمینی(ره) به سمت گلزار شهدای گمنام (پارک قائم)، در مانه و سملقان از مسجد پنج تن به سمت امامزاده دلاور(ع)، در فاروج از مسجد جامع به سمت گلزار شهدای گمنام و راز و جرگلان از حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) به سمت گلزار شهداء و در ساعت 9 صبح خواهد بود.

همچنین بر این اساس مراسم  فوق در گرمه از گلزار شهیدان گمنام به سمت مصلی ساعت 10 صبح، در جاجرم از میدان امام خمینی(ره) به سمت آستان مقدس خواجه علی بن مهزیار(ع) ساعت 10 صبح و صفی آباد از روبروی اداره برق به سمت مدرسه شهید مفتح در ساعت 16 اعلام شده است.

 

پایان/