برادران شیعه و سنی در روستای سوخسو هاشم شهرستان راز و جرگلان گرد هم آمدند
برادران شيعه و سني در روستاي سوخسو هاشم شهرستان راز و جرگلان گرد هم آمدند
به همت اهالی مسجد؛

برادران شیعه و سنی در روستای سوخسو هاشم شهرستان راز و جرگلان گرد هم آمدند

جشن وحدت و ميلاد رسول مهرباني ها، به همت اهالي مسجدي روستاي سوخسو هاشم شهرستان راز و جرگلان با حضور نماينده ولي فقيه و برادران شيعه و سني برگزار شد.
شناسه خبر : 51954 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ مراسم جشن هفته وحدت با حضور نمایندگانی از  اهل تسنن  و شیعیان منطقه جرگلان به میزبانی اهالی مسجدی روستای سوخسو هاشم  شهرستان راز و جرگلان برگزار شد.

 

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه، «حسن ناهیدی» معاون سیاسی امنیتی استاندار و نیز دکتر«تقی  صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان در این روستا برگزار شد.

 

اجرای سرود دختران نوجوان با موضوع مدح رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم، تقدیر از فعالان مسجدی و همبستگی شیعه و سنی از اهم برنامه های این مراسم می توان نام برد.

همجنین مسئولان حاضر به مناسبت هفته وحدت و نیز گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس به دیدار خانواده شهید براتعلی حیدری از شهدای والامقام جنگ تحمیلی رفتند و به خانواده این شهید ادای احترام کردند.

 

روستای سوخسو هاشم  راز و جرگلان، یکی از روستاهای مرزی استان خراسان شمالی است که  اهالی شیعه و اهل تسنن آن در کنار هم زندگی و فعالیت اجتماعی دارند.

 

کانون فرهنگی هنری «شهید براتعلی حیدری» در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام این روستا به تازگی تأسیس شده است.

 

پایان/