تلاش برای وحدت آفرینی فرهنگی به شیوه کانون مساجد خراسان شمالی/ از افتتاح کانون مسجد تا توزیع 130 پک لوازم التحریر در راز و جرگلان
تلاش براي وحدت آفريني فرهنگي به شيوه کانون مساجد خراسان شمالي/ از افتتاح کانون مسجد تا توزيع 130 پک لوازم التحرير در راز و جرگلان

تلاش برای وحدت آفرینی فرهنگی به شیوه کانون مساجد خراسان شمالی/ از افتتاح کانون مسجد تا توزیع 130 پک لوازم التحریر در راز و جرگلان

امروز و همزمان با 17 ربيع الاول مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در منطقه راز و جرگلان روستاي اهل تسنن و شيعه نشين سوخسو هاشم حضور يافت و کانون «شهيد براتعلي حيدري» در مسجد اين روستا افتتاح و 130 پک لوازم التحرير بين دانش آموزان نيازمند اين منطقه توزيع شد.
شناسه خبر : 51962 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام«حبیب الله پاکدامن» امروز، سه شنبه 11 مهرماه، مصادف با فرا رسیدن 17 ربیع الاول و سالروز سراسر نور و رحمت ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم و میلاد سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، با حضور در روستای "سوخسو هاشم" شهرستان راز و جرگلان  در برنامه های فرهنگی و وحدت بخش این منطقه حضور یافت.

 

ابتدا و با همراهی و حضور حجت الاسلام «علی ابراهیمی»، امام جمعه شهر غلامان، و طی مراسمی ساده و بی تکلف، کانون فرهنگی هنری «شهید براتعلی حیدری» در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام این روستای سنی و شیعه نشین با هدف ایجاد فضای تعاملی و فرهنگی برای فعالیت های اثربخش دینی و وحدت آفرین والبته با محوریت  مسجد،  دایر شد.

 

این کانون با دریافت تجهیزاتی شامل  میز مطالعه، صندلی، قفسه کتاب و فایل اداری و نیز چند جلد کتاب، معادل  150 میلیون ریال  در این مسجد،  به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

همچنین 130 پک  کامل لوازم التحریر  و کیف مدرسه ویژه دانش آموزان نیازمند نیز با همراهی اهالی مسجد در این منطقه توزیع شد و در اختیار خانواده های عزتمند آن قرار گرفت.

 

در ادامه نشست کارشناسانه با فعالان فرهنگی و اهالی مسجد شهر غلامان انجام گرفت و هدف ارتقاء فرهنگی منطقه  و تلاش برای قوت نقاط اشتراک بین ساکنان اهل تسنن و شیعه این نقطه از استان در برداشت و در خصوص مسایل و راهکارهای فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

 

همچنین در نقاط دیگر استان نیز فعالیت هایی اعم از برگزاری کارگاه مهارت آموزی "زندگی پویا" در کانون "ضامن آهو" روستای زرد شهرستان مانه و سملقان  از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان وهمینطور جشن میلاد رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم همراه با اختتامیه فعالیت های اوقات فراغت با تقدیر از مربیان فعال در روستای گریوان بجنورد، نیز اجرای گروه سرود "نسیم ولایت" در برنامه زنده تلویزیونی،  همزمان با 17 ربیع الاول را می توان نام برد.

 

پایان/