مرور کوتاه اقدامات عاشقانه کانون های مساجد خراسان شمالی در هفته وحدت/ ازتکریم نوجوانان قرآنی تا وحدت بخشی فرهنگی در مناطق سنی نشین با افتتاح کانون
مرور کوتاه اقدامات عاشقانه کانون هاي مساجد خراسان شمالي در هفته وحدت/ ازتکريم نوجوانان قرآني تا وحدت بخشي فرهنگي در مناطق سني نشين با افتتاح کانون

مرور کوتاه اقدامات عاشقانه کانون های مساجد خراسان شمالی در هفته وحدت/ ازتکریم نوجوانان قرآنی تا وحدت بخشی فرهنگی در مناطق سنی نشین با افتتاح کانون

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در اقصي نقاط استان خراسان شمالي با برگزاري برنامه هاي ويژه، که تاکنون نيز ادامه دارد، ميلاد رسول مهرباني و سلامه مطهرش را گرامي داشتند و جشن گرفتند.
شناسه خبر : 52053 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ هفته وحدت، هفته تعامل حرکت های سازنده دینی و فرهنگی است که دل ها را به سمت  أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّهُ  و أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ ٱللَّهِ سوق می دهد و میلاد رسول مهربانی و سلاله پاکش پیشوای مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نقطه عطف  روشنایی هاست که با نامگذاری حکیمانه و دقیق حضرت امام خمینی (ره) به هفت وحدت، این روشنایی به منصه ظهور رسید و قلبهای شیعه و سنی را کنار هم قرار داد.

عزم فرهنگی و همدل اهالی مسجد با تلاشی بی وقفه زمزمه وحدت آفرینی است چرا که  استان خراسان شمالی با همزیستی فرهنگ های متفاوت در مناطق شیعه و سنی تابلویی تماشایی  از تلفیق  نقش آفرینی این تعامل را بر دل قرار داده و نقش بسته است .

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان نیز در هفته وحدت که روز های روشن آن را اخیرا پشت سر گذاشتیم، تلاش کردند تا با همراهی و حرکت های همدل، نقاط مشترک دینی را در جشن های فرهنگی جلوه دهند.

 

*حجت الاسلام«حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این باره از افتتاح کانون«شهید براتعلی حیدری» درروستای "سوخسو هاشم" شهرستان راز و جرگلان، خبر داد و گفت: این کانون با همراهی و حضور حجت الاسلام «علی ابراهیمی»، امام جمعه شهر غلامان، و طی مراسمی در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام این روستای سنی و شیعه نشین با هدف ایجاد فضای تعاملی و فرهنگی برای فعالیت های اثربخش دینی و وحدت آفرین، البته با محوریت  مسجد،  دایر شد.

 

وی همچنین اضافه کرد: این کانون با دریافت تجهیزاتی شامل میز مطالعه، صندلی، قفسه کتاب و فایل اداری و نیز چند جلد کتاب، معادل  150 میلیون ریال  در این مسجد،  به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

پاکدامن، همچنین از توزیع  130 بسته های  کامل لوازم التحریر  و کیف مدرسه ویژه دانش آموزان نیازمند نیز با همراهی اهالی مسجد  همزمان با میلاد رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و امام صادق علیه السلام در مناطق محروم، شهرستان راز و جرگلان  خبر داد و گفت: این بسته ها در مناطق روستایی داشلی قلعه، تازه قلعه، آدیته قلی، سوخسو انقلاب و سوخسو هاشم و نیز شهر غلامان،   در اختیار خانواده های عزتمند آن قرار گرفت.

 

وی برگزاری  نشست کارشناسانه با فعالان فرهنگی و اهالی مسجد شهر غلامان با هدف ارتقاء فرهنگی منطقه  و تلاش برای قوت نقاط اشتراک بین ساکنان اهل تسنن و شیعه و نیز گفتگو در خصوص مسایل و راهکارهای فرهنگی، برگزاری کارگاه مهارت آموزی "زندگی پویا" در کانون "ضامن آهو" روستای زرد شهرستان مانه و سملقان وهمینطور جشن میلاد رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم همراه با اختتامیه فعالیت های اوقات فراغت با تقدیر از مربیان فعال در روستای گریوان بجنورد، نیز اجرای گروه سرود "نسیم ولایت" در برنامه زنده تلویزیونی،  همزمان با 17 ربیع الاول را می توان از اهم برنامه های این ایام نام برد.

 

*«زهرا زرین فر»، مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت روستای کوشکی ترکمن شهرستان مانه و سملقان، که روستایی با همزیستی مسالمت آمیز و همدل اهل تسنن و شیعه رادر بر دارد، به همت خواهران مسجدی این روستا اشاره کرد و گفت: دیار با خانواده شهید کبوتری و تکریم خواهر شهید، میزبانی از مسابقات قرآنی و حضور فعال دختران روستا در این دوره از مسابقات با همکاری بسیج، پیاده روی جمعی خواهران و برگزاری جشن میلاد رسول مهربانی ها و برگزاری مابقه نقاشی از اهم این برنامه ها  می توان نام برد.

 

*«غلامحسن اميري»، مدير کانون فرهنگي هنري محبان الزهرا سلام الله عليها اسفراين نیز از برایی جشن میلاد رسول مهربانی ها با اجرای کارگاه زنده  قلم زنی و خوشنویسی القاب متبرک حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم  توسط حسین ارجمندی، هنرمند ممتاز خوشنویس استان خبر داد.

وی  از توزیع 40 بسته  لوازم التحریر به ارزش 3 میلوین ریال ویژه دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش این کانون در ایام مبارک مذکور نیز نام برد و اعلام کرد: همچنین با تهیه و ذبح دو رأس گوسفند توسط خیرین و همراهان کانون محبان الزهرا سلام الله علیها  تلاش شد تا 30 خانواده نیازمند  از این عمل نیک اندیشانه بهره مند شوند.

 

 

*«میلاد قربانی» مدیر کانون فرهنگی هنری  پنج تن آل عباء بجنورد از برگزاری جشن میلاد و برپایی ایستگاه صلواتی خدمات و پذیرایی از عاشقان رسول مهربانی به همت فعالان این کانون در ایام هفته وحدت خبر داد.

 

*«مريم اميني»، مدير کانون فرهنگي هنري«شهداي پشنده» از روستاهای مرزی و مناطق محروم شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه  اعلام کرد: از حافظان نوجوان که در رشته حفظ و ترتيل در مسابقات قرآني مقام آورده بودند و نيز فعالين قرآني روستا توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان راز و جرگلان تجليل شد.

 

*«حجت جعفرپور» مدير کانون فرهنگي هنري غفور مسجد امام خميني (ره) شيروان نیز در این گزارش برنامه های ویژه این کانون در ایام هفته وحدت را  نام برد و به مهترین آن اشاره کرد و گفت: در راستاي فرهنگ سازي و تشويق بانوان به حجاب، از دختران فعال مسجدی و محجبه منطقه شهرک امام خميني(ره) طی مراسمی تجليل شد.


وي با بيان اينکه دختران مي‌توانند با اقامه نماز و حفظ حجاب به جايگاه و مقام رفيع برسند، هدف از برگزاري اين مراسم را حمايت از پوشش ايراني اسلامي عنوان کرد و گفت: آثار و نتايج مهم عفاف و حجاب در جامعه، ايجاد سلامت و آرامش رواني براي آحاد جامعه است.

وی برگزاری نمایشگاه ویژه از فعالیت های مسجد  و معرفی شهدا و اقدامات ارزشمند سال های دفاع مقدس همراه با جشن و تقدیر از فعالان مسجدی را نیز اعلام کرد.

 

 

*«سلمان شيرازي»، مدير کانون فرهنگي هنري سفينه النجاه بام و صفي آباد اعلام کرد: به همت يکي از خطاطان اين کانون در مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) ديوار نويسي انجام شد که  برگرفته از احاديث پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم  و با موضوع  بیان سخن حق است.

 

*«مجتبی خوشحال»،  مدیر کانون تازه تأسیس "شهید براتعلی حیدری"، مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام  روستای سوخسو هاشم شهرستان راز و جرگلان به میزبانی اهالی مسجد این روستا که روستایی سنی و شیعه نشین است از همایش بزرگ وحدت با حضور برادران اهل تسنن و شیعه و همت برادرانه اهالی خبر داد و گفت: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد.

وی همچنین از افتتاح رسمی این کانون نیز گفت و افزود: با حضور امام جمعه غلامان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگ هنری مساجد استان کانون فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

 

*«حدیث گریوانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری "شهدای گریوان" بجنورد  نیز از برگزاری مراسم جشن میلاد رسول مهربانی در این روستا خبر داد و گفت: این مراسم با مشارکت و همراهی اهالی مسجدی به ویژه کانون مهدی یاوران روستای گریوان برگزار شد و طی آن از فعالان و مربیان برنامه های اوقات فراغت و مسجد کانون نشاط نیز در جمع اهالی روستا قدردانی شد.

 

پایان/