مهمترین گفتمان های فرهنگی در سفر رهبری به خراسان شمالی تبیین شد
مهمترين گفتمان هاي فرهنگي در سفر رهبري به خراسان شمالي تبيين شد

مهمترین گفتمان های فرهنگی در سفر رهبری به خراسان شمالی تبیین شد

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي از جمله مهمترين ويژگي هاي سفر رهبري به خراسان شمالي را توجه به همه حوزه ها معرفي کرد و گفت: مهمترين گفتمان هاي فرهنگي از جمله سبک زندگي اسلامي در اين سفر تبيين شد.
شناسه خبر : 52247 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز، چهارشنبه 19 مهر ماه  در مراسم گرامیداشت  یازدهمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در جمع مردم و مسئولان به تبیین تفاوت های سفرهای رهبری با سایر مسئولان پرداخت و گفت: در سفر رهبری، انتخاب هر استانی حکمتی دارد که بر اساس محرومیت ها، موقعیت، زمان و ... برنامه ریزی ها صورت می گیرد.

 

به نقل از خبرگزاری شبستان خراسان شمالی، رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به تفکیک خراسان و محرومیت خراسان شمالی، انتخاب این استان را در راستای رفع محرومیت و رسیدن به سایر استان ها در شاخص های توسعه ای  اعلام کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری از جمله مهمترین ویژگی های سفر رهبری را توجه به همه حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی معرفی کرد و افزود: مطرح شدن گفتمان های مختلف از جمله سبک زندگی اسلامی در این استان، از دیگر ویژگی های سفر رهبری در این استان بود.

 

وی با اشاره به اینکه 19 مورد مهم در حوزه سبک زندگی اسلامی از جمله خانواده، ازدواج، عزاداری و ... در این سفر تبیین شد، گفت: بسیاری از بحث های معنوی برای کل کشور در این سفر بیان شد.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، بر الگوگیری مسئولان از تدابیر رهبری در سفرهای استانی تأکید کرد و گفت: ایشان قبل از سفر به هر خطه، تمام مسائل مختلف را بررسی و شناسایی و با اطلاعات جامع و کامل وارد آن استان می شوند؛ حتی گاهی از مفاخر و مشاهیری نام می برند که ممکن است خود مردم آن منطقه با آن شخصیت ها آشنا نباشند.

 

وی گریزی به اقدامات اخیر حماس و فلسطینیان در نابودی اسرائیل هم زد و با اشاره به اینکه مقاومت آنان به برکت انقلاب اسلامی است چراکه زمانی با سنگ می جنگیدند و حال با موشک به اسرائیل حمله می کنند و ادامه داد: این حرکت به صهیونیست ها پیام ناامنی و به مردم فلسطین و منطقه، پیام شجاعت، قدرت و توانستن داد.

 

این آیین که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با اجرای چند برنامه فرهنگی ادامه و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان یافت.

 

پایان/