یکهزار و 322 پروژه سفر رهبری به بهره برداری رسیده است
يکهزار و 322 پروژه سفر رهبري به بهره برداري رسيده است

یکهزار و 322 پروژه سفر رهبری به بهره برداری رسیده است

استاندار خراسان شمالي با بيان اينکه بيش از هزار و ۳۲۲ پروژه سفر رهبري به بهره برداري رسيده است، گفت: براي سال ۱۴۰۲ نيز تامين اعتبار 10 پروژه ديگر در دستور کار قرار گرفته است.
شناسه خبر : 52253 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد خراسان شمالی؛  «محمدرضا حسین نژاد»، استاندار خراسان شمالی امروز چهارشنبه  19 مهرماه، در مراسم گرامیداشت یازدهمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این سفر هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی مصوب شد که دو هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی بوده، افزود: این اعتبارات در پروژه های بخش های مختلف کشاورزی، آموزش، منابع آب، عمران شهری و روستایی، صنعت و معدن و حمل و نقل هزینه شد.

 

به نقل از خبرگزاری شبستان خراسان شمالی، وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ پروژه با ماهیت کاملا روستایی و با هدف توسعه مناطق روستایی مصوب شد، اظهارکرد: تا کنون دوهزارو ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبارات برای پروژه های فوق اجرایی شده که هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان از محل ردیف اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از هزارو ۳۲۲ پروژه به بهره برداری رسیده، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۲ نیز تامین اعتبار 10 پروژه دیگر در دستور کار قرار گرفت.

 

حسین نژاد به بخشی از مهم ترین اقدامات انجام شده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در بخش سدسازی به ویژه گلمندره، تکمیل فضاهای آموزشی عالی و احداث و توسعه مراکز فرهنگی، مهم ترین این اقدامات است که میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های آغاز شده فوق ۹۵ درصد است که پنج درصد باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به اینکه  ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار و تعهدات اولیه سفر بوده، گفت: بعدها با تاکید مقام معظم رهبری این اعتبارات به بیش از دو برابر افزایش یافت.

 

حسین نژاد بیان کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار هم برای کمک به مددجویان، گازرسانی به منازل محرومان، ساخت و تکمیل مراکز درمانی و بیمارستان امام حسن(ع)، بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شیروان،  خرید تجهیزات برای بیمارستان بنت الهدی، کمک به احداث پایگاه های امدادی و خانه های بهداشت، اورژانس، بخش جراحی قلب، تکمیل و بهره برداری سد های چندیر، سومبار و گلمندره، گازرسانی به ۴۱۰ روستا، آبرسانی  به مجتمع های شهری و روستایی، تکمیل حوزه های علمیه، احداث یادمان شهدا، مرمت بناهای تاریخی و توسعه راه ها اختصاص یافت.

 

این آیین که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با اجرای چند برنامه فرهنگی ادامه و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان یافت.

 

پایان/