بوسه رفاقت نوجوانان مسجدی بجنورد بر آستان مطهر شهدا
بوسه رفاقت نوجوانان مسجدي بجنورد بر آستان مطهر شهدا
به مناسبت 19 مهر؛

بوسه رفاقت نوجوانان مسجدی بجنورد بر آستان مطهر شهدا

نوجوانان کانون فرهنگي هنري انصارالمهدي (عج) مسجد حضرت قائم آل محمد(عج) بجنورد به مناسبت 19 مهر، با همراهي سه خانواده معززشهيد، گلزار شهداي اين شهر را غبارروبي و عطرافشاني کردند.
شناسه خبر : 52277 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ باران می بارید، هوا همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده بود، 12 درجه  دما را کمتر نشان می داد و این را از کلمه های مه آلود و سکبال  در هوا خوب می شد، حدس زد.

 

چند عکس از ورودی گلزار شهدای بجنورد گرفتم، که لبخند و شور نوجوانان مسجد حضرت قائم (عج) در ورودی دوم گلزار پیدا شد و هوا مملو از شوق بیعت شد و تصویر، تصویر گل های گلایل هدیه ای بود که نوجوانان به مهمان ها هدیه میدادند تا مزار شهدا گلباران شود.

 قرار بود، همراه سه خانواده شهید عزیز بجنوردی مزار شهدا عطرافشانی و گلباران شود، مهمان ها هم آمدند ابتدا خانواده شهید «حسن وحیدی» از شهدای والامقام امنیت که در ماه های اخیر در مرز سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت رسید و پس از آن پدر و مادر شهید غیور مرزبانی شهید «محمد مهدی احمدی» به جمع نوجوانان و اهالی مسجد که به تعدادشان افزوده می شد، پیوستند.

مزار هر دو شهید تقریبا کنار هم بود و توسط نوجوانان و چند تن از ائمه جماعت مسجد و مدیران کانون مسجد شهر بجنورد با گلاب ناب غبارروبی شد.

 

میزبان نوجوانان بودند با اجرای دو سرود برای خانواده شهای حاضرو نغمه های عاشورایی و رشادت را به قهرمانان جوان میهن هدیه کردند و بر صبر خانواده شهدا بوسه زدند.

 

پس از آن پله های ورودی امامزاده سید عباس بن موسی جعفر علیه السلام، راه قدم های یک دل و دلهای پر شور نوجوانان شد و بچه ها و اهالی مسجد پس از سلامی بارامی به آن امامزاده شریف، در قطعه شماره یک گلزار شهدای بجنورد حاضر شدند و همراه خانواده شهدا بر مزار شهید علی دوست زاده از شهای نیروی انتظامی حاضر شدند و قبور مطهر شهدای این قطعه را با گلاب ناب معطر کردند.

بچه ها با سرودی دیگر، نغمه قهرمانی و داستان رشادت جوانان میهن را مرور کردند و با آرمان های شهدا و امام شهیدان تجدید بیعت کردند و به رسم یادبود و پیمان، گلها را بر مزار شهدا هدیه دادند.

 

گفتنی است؛ 19 مهر، سالروز سفر رهبر انقلاب به استان خراسان شمالی است که در سال 1391 در چنین روزی، رهبر انقلاب  به نقش و اثرات کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره و به علما و روحانیون استان خراسان شمالی بهره مندی از قابلیت های این کانون ها برای رونق بخشی به مساجد را سفارش کردند.

 

پایان/