اصول تربیتی شهید مصطفی صدرزاده، در بجنورد برای فعالان مسجدی تشریح شد
اصول تربيتي شهيد مصطفي صدرزاده، در بجنورد براي فعالان مسجدي تشريح شد

اصول تربیتی شهید مصطفی صدرزاده، در بجنورد برای فعالان مسجدی تشریح شد

نشست فعالان فرهنگي با محوريت اصول تربيتي شهيد والامقام «مصطفي صدرزاده» و نمايش فيلم مستند "عابدان کهنز" عصر يکشنبه 22 مهر ماه در بجنورد برگزار شد.
شناسه خبر : 52311 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ فعالان فرهنگی و مسجدی خراسان شمالی در نشستی با عنوان "خودسازی دغدغه اصلی شما باشد" که جمله ای ارزشمند به یادگار از وصیت نامه شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است،  با اصول تربیتی و فعالیت های مسجدی آن شهید آشنا شدند.

نشست با نمایش فیلم "عابدان کهنز" » به کارگردانی "مجید رستگار" و تهیه‌کنندگی "امیر مهریزدان" آغاز شد و فعالان فرهنگی حاضر که اغلب از مدیران کانون های مساجد استان بودند، بخشی از روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه 88 و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌ان، را تماشا کردند.

پس از آن «محمدمهدی رحیمی»، پژوهشگر ویژه مستند "عابدان کهنز" و کتاب "سرباز روز نهم" که مزین به تقریظ رهبر معظم انقلاب است، به عنوان تحلیل گر و میهمان ویژه این نشست روی سن رفت و کمی از ویژگی های شهید مدافع حرم، «مصطفی صدرزاده گفت و کار با نوجوانان و تشکیل گروه های هیئتی و مسجدی را ویژگی فعالیت های تربیتی و فرهنگی آن شهید والامقام نام برد.
وی الگو پذیری از تشکیلات مردمی مساجد دهه شصت و دوران دفاع مقدس را در فعالیت های ا مسجد به فرماندهی شهید صدرزاده نام برد و گفت: روش جذب محبتی و مهربانی کردن به کودکان و نوجوانان، در رونق مسجد امیر المومنین علیه السلام  کهنز ، که شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان  این مسجد است،  را می توان اصلی ترین شیوه تربیتی اش نام برد.

گفتنی است، شهید «مصطفی صدر زاده» متولد ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ در شهرستان شوشتر استان خوزستان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی و مادرش از خاندان جلیله سادات هستند. مصطفی ۱۱ ساله بود که از اهواز به همراه خانواده به استان مازندران و پس از دو سال به شهرستان شهریار استان تهران نقل مکان و در آنجا ساکن گردید.

ایشان دوران نوجوانی خود را با شرکت در مساجد و هیئت‌های مذهبی، انجام کارهای فرهنگی و عضویت در بسیج و یادگیری فنون نظامی سپری کردند. در دوران جوانی درحوزه علمیه به فراگیری علوم دینی پرداخت، سپس در دانشگاه دانشجوی رشته ادیان و عرفان شدند، هم‌زمان مشغول جذب نوجوانان و جوانان مناطق اطراف شهریار و برپایی کلاس‌ها و اردوهای فرهنگی و نظامی و جلسات سخنرانی و... برای آنان بودند.

نتیجه ازدواج ایشان در سال ۸۶، دختری به نام فاطمه و پسری به نام محمدعلی است.

مصطفی صدر زاده در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب (س) با نام جهادی سید ابراهیم، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با ۱ آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید و به دیدار معبود شتافت و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت.

پایان/