اهالی مسجد النبی(ص) بجنورد محفل قرآنی به یاد پدرشهید «مصطفی کریمی» برگزار کردند
اهالي مسجد النبي(ص) بجنورد محفل قرآني به ياد پدرشهيد «مصطفي کريمي» برگزار کردند

اهالی مسجد النبی(ص) بجنورد محفل قرآنی به یاد پدرشهید «مصطفی کریمی» برگزار کردند

مراسم يادبود پدر شهيد هنرمند «مصطفي کريمي» به ميزباني اهالي مسجد النبي(ص) بجنورد شب گذشته، يکشنبه 22 مهر ماه برگزارشد.
شناسه خبر : 52320 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، بچه های کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) بجنورد با همراهی ارکان مسجد النبی(ص)، برای پدر تازه درگذشته  شهید هنرمند «مصطفی کریمی» مراسم قرآنی و نکوداشتی برگزار کردند.

 

«مجید رمضانی»، از قاریان برجسته استان،  در این محفل یادبود آیاتی چند از قرآن کریم را در حضور نمازگزاران و میهمانان به یاد آن پدر شهید مراسم قرائت کرد.

 

مرحوم "قدر کریمی"، پدر شهید «مصطفی  کریمی»، 21 مهرماه دارفانی را ئداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 

شهید «مصطفی  کریمی» از شهدای دفاع مقدس است که هفتم آذر 1346  در خانواده ای اهل تسنن به دنیا آمد، که ابتدا نامش را "بایرام دردی" گذاشتند، بعدها عشق به مولای عارفان و مطالعه عمیق آثار دانشمندان مسلمان و مطالعه در آثار شهید مطهری و سیره ائمه معصومین (ع) چنان روح بایرام دردی را متحول کرده است به مذهب تشیع گروید و نامش را از "بایرام دردی" به مصطفی تغییر می‌دهد و گمنامانه همراه دوستان وارد جبهه می‌شود.

 

آن شهید والامقام یکی از جوانان مسجد النبی (ص) بجنورد، هنرمند خطاط بود و در جنگ تحمیلی  فرمانده گردان نصرالله را به عهده داشت و سرانجام  25 دی ماه 1366 در عملیات بیت المقدس 2 در ارتفاعات سوزنی نزدیک شهر ماووت از استان سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت رسید.

 

پایان/